Klingskyddet "exploderade" vid felaktig användning. Är det bara att kasta maskinen? Vill ju inte kränga den till någon som sågar av fingrarna. Känns väl ett litet snäpp över det billigaste kvalitetsmässigt, nu kör jag med en GCM8 istället.

Skadad kapsåg med defekt klingskydd i ett rörigt garage, omgiven av verktyg och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är ju en elmotor i så något ska den väl gå att bygga om till :)

Hade inte wandel något han byggde med en sågmotor?


Eller kolla med axminster om det finns sin reservdel?
 
Klingskyddet går inte att få tag på som reservdel då?
 
13th Marine skrev:
Klingskyddet går inte att få tag på som reservdel då?
Hittade inget på deras hemsida men jag har inte frågat. Känns som att det kan bli dyrt.
 
Frustrator skrev:
Är ju en elmotor i så något ska den väl gå att bygga om till :)

Hade inte wandel något han byggde med en sågmotor?


Eller kolla med axminster om det finns sin reservdel?
Själv har jag nästan lagt ner skrotsamlandet ;)
 
LLLVäxjö skrev:
Själv har jag nästan lagt ner skrotsamlandet ;)
Jag? Samla? ;)
 
Okej då, skicka den till mig ;)
 
  • Gilla
LLLVäxjö
  • Laddar…
Lite beroende på hur gammal den är så borde axminster kunna fixa en reservdel. Dom lägger ju inte ut alla delar på hemsidan men skriver man o frågar kan de plocka hem det mesta i reservdelsväg.

Lite nyfiken på vad "felaktig användning" betyder ;)
 
Ola C skrev:
Lite beroende på hur gammal den är så borde axminster kunna fixa en reservdel. Dom lägger ju inte ut alla delar på hemsidan men skriver man o frågar kan de plocka hem det mesta i reservdelsväg.

Lite nyfiken på vad "felaktig användning" betyder ;)
Kommer ärligt talat inte ihåg vad som hände, bara att det var klantighet inblandat :D
 
Mitt intryck av Axminster är att de är väldigt service minded. Prova att ringa dem eller maila så får du reda på hur de kan hjälpa dig. Berätta gärna hur det går!
 
ClasseClas skrev:
Mitt intryck av Axminster är att de är väldigt service minded. Prova att ringa dem eller maila så får du reda på hur de kan hjälpa dig. Berätta gärna hur det går!
Maskinen ligger i skrotcontainern nu, så jag kan fortsätta att njuta av min blåa Bosch :) Den tog för stor plats....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.