I kök o badrum är det bra tryck på både kall o varmvatten men när jag duschar går inte vattenpumpen igång. Varmvatten finns men inget tryck. Har bytt slang, har tänkt att byta blandare men det kanske är nåt annat fel på vägen? Köpte denna sutterängvilla för en månad sen.

Har en Grundforspump, vet inte vilken modell.
 
Har du kollat ev. interna silar/filter vid blandaren ?
 
Nope, vet inte vart jag ska börja. Men det är ju lustigt att pumpen inte startar när vatten spolas i duschen.
 
Har du tryck med bara kallvatten på ? Om så, så kan silen mellan varmvattenrör och blandarens anslutning kan vara igensatt. Glöm ej att stänga vattnet innan du skruvar loss blandaren ;) .
Har du kollat att det rinner om du tar loss slangen från blandaren? Brukar sitta en sil på ingången till duschhandtaget också.
 
Krilleman
Lägg upp en bild på blandaren så får du mer specifik hjälp.

Men min gissning är också silarna i inloppen.
 
HasseTeknik skrev:
Har du tryck med bara kallvatten på ? Om så, så kan silen mellan varmvattenrör och blandarens anslutning kan vara igensatt. Glöm ej att stänga vattnet innan du skruvar loss blandaren ;) .
Har du kollat att det rinner om du tar loss slangen från blandaren? Brukar sitta en sil på ingången till duschhandtaget också.
Testade nu o med bara varmvatten så gick pumpen igång efter ett tag. Vred jag över till bara kallvatten så kom det nästan ingenting.

Nu är vi en bit på väg. Ska kolla silarna.
 
En väggmonterad duschblandare utan synligt märkesnamn monterad på kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hittar inget namn på blandaren.
 
BirgitS
damixa ser det väl ut som det står på blandaren så du kan ju kolla om de kan hjälpa dig med modellnamn: http://www.damixa.se/
 
Redigerat:
  • Gilla
Rockhard Lindgren
  • Laddar…
Har dåligt ljus i badrummet. Har bara bott i huset en månad, man får ta en sak i taget.

Tack för hjälpen så länge. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.