Hej!
Jag har ett litet bekymmer. Vi håller på att renovera vårt badrum. Vi har cm mellan golvreglarna vilket innebär att vi måste lägga spånplatta +gips som klinkerunderlag. Mitt problem är nu att golvet då blir betydligt högre än innan. Hur löser man detta?, kan man kapa av golvreglarna på höjden eller måste de ha en viss höjd. Badrummet ligger på övervåningen, reglarna vilar på cyprextak.


Jag vore mycket tacksam för hjälp!
 
Du kan INTE kapa av golvreglarna på höjden.
Om man ska vara riktigt omständig så kan du juh kanske få dit fler bjälklagsreglar och på så vis få ett mindre cc-mått o slippa så tjockt spångolv.
Ja skulle dock inte bry mig om en sån liten höjdskilnnad in till ett badrum.
 
Hej!
Tack så mycket för svaret. jag tycker inte heller att skillnaden spelar nå´n roll. Jag är mer orolig att det går emot några regler med tanke på försäkring eller liknande. jag vet inte heller hur man löser detta med tröskeln?
Är det någon som är insatt i vad som gäller?
 
Tröskeln i ett badrum ska vara en sk våtrumströskel, den har en förhöjd kant för att vatten inte ska kunna rinna ut i nästa rum
 
Borde det inte gå att tillverka en passbit som du sätter fast i dörrkarmen. Räkna ut vad det nya golvet blir med golvgips uppepå och vad klinkers plattor bygger på höjden. Sedan kan du ju hyvla en passbit som är något högre än klikersplatorna som du sätter fast innan du lägger fucktspärren för kilnkersen. Skulle tro att det skulle fungera utan problem om du monterar den så att den får fuktspärr på insidan mot badrummet. Lycka till
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.