Det jag är ute efter är ett enkelt program (helst som man inte ens behöver ladda ner) där det finns val "välj form på stuga" "skriv in storlek" (längd bredd höjd osv), "lägg till tak" "lägg till panel" "lägg till fönster och dörrar" (justera storlek och placering på dessa) osv. Att det tar max en halvtimme att fixa ihop detta och att man kan snurra runt och se stugan i 3d från olika håll, med skalenliga mått, gärna utskrivna vid väggar osv.

Vissa leverantörer av byggsatser till fritidshus har liknande ritprogram har jag sett (se bild, skala 1:100), men då detta är byggsatser och man kan inet välja exakta mått, man kan man inte placera fönster och dörrar där man vill, ej heller välja storlek på fönster och dörrar osv
Arkitektoniska ritningar och 3D-modell av en liten stuga med måttangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Erik JL
  • Laddar…
Jag letar själv efter något liknande men det verkar bli rätt dyrt, troligtvis enklare och billigare att låta någon med dessa program rita på det åt dig.

Det finns möjlighet att göra det i Sketchup Pro, men det kostar en slant och tar lite mer tid att pilla med. Tror dock inte att det går att få ut 2-d ritningar ur det.

Om du bara vill få en bild av ditt tilltänkta hus kan du titta på byggstommar.se, där har dom ett konfigureringsverktyg för färdiga byggstommar, sen kan du välja att lägga till fönster, dörrar, panel, tak osv..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.