Jag undrar ifall någon har erfarenhet av detta system? Se http://wirelesstag.net

Jag skulle som nästa steg mot mitt uppkopplade hem vilja bygga ett system där jag i min telefon eller liknande samtidigt kan se realtidstemperaturer för flera olika mätpunkter i huset (Ca 4-10 st nånting) samt ev även typ 1-3 st utöver det (vind, uteförråd, utomhus). Vill utöver realtidstemp att det ska loggas så att jag kan se grafer över dygn/månad/år etc och helst kunna jämföra ex olika rum på det sättet.

Detta är ett av de system jag hittat som verkar passa mig bäst gällande vilken insats som krävs av mig rent tids- och teknikmässigt samt även prismässigt. Z-Wave osv verkar bli himla dyrt, medan Raspberry Pi osv kommer kräva för mycket tid (både för att läsa på, bygga hårdvara och sen även bygga mjukvara) för att jag ska komma nånvart (har småbarn).

Vad jag kan se löser detta system det jag söker, till ett relativt lågt pris. "Centralen" som samlar in datan så att säga kostar 50 USD medan sensorerna kostar 39 USD st. Köper man 5- eller 10-pack verkar man få lite rabatt på det dessutom.

Tankar?
 
Redigerat:
RilleRock
En spontan tanke är att billigast inte alltid är direkt bra.
Det vore inte den första produkten som slängs ut på marknaden innan den är klar.
Men till det priset så go for it och meddela hur det går :)
 
Systemet verkar vara en "smart hem-lösning" med en massa funktioner. Kanske inte primärt gjort för temp.loggning.
Ser bra ut på filmerna. Lite trist att det inte finns tillgängligt över disk här i Sverige.

Själv kör jag med Tellsticks grejor, och en drös olika givare (Viking/Oregon/Telldus/DS18B20), loggning gör jag på två Raspberry.
Har sett att det börjat dyka upp några tredjepartsprogram som erbjuder lagring av mätvärde. Även Telldus är på gång med mätvärdeslagring.
 
Tack för feedbacken! Jag har sett ganska många positiva reviews omkring på nätet så jag tycker faktiskt detta verkar väldigt lovande. Finns stor möjlighet att konfigurera notifications etc själv, och man kan t o m skriva egna script osv. Det stödjer även IFTT. Så jag ska nog beställa hem lite prylar och testa snarast. Återkommer ev med resultat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.