Eftersom jag hängt mycket här och läst och fått tips och idéer så tänkte jag dela med mig av mitt projekt.

Tanken var att jag skulle bygga en ny bod på landet. Men eftersom jag aldrig byggt ett hus förut så tänkte jag först börja i mindre skala med en lekstuga till dottern.

Projektet började vid Julen 2015 med en hel del skissande i Google sketchup för att ta fram en ritning på vad jag skulle bygga så jag kunde lämna in den för godkännande hos min bättre hälft :). Kristihimmelsfärd vart byggstart.
 
Sågen fick bli invigd i projektet
En ny såg monterad på ett sågbord utomhus, redo för arbete i ett soligt trädgårdsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Byggmaterial på släpvagn vid trädgård inför byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Sedan gick det rätt snabbt framåt, en enklare grund av Lecablock för att i framtiden ha möjlighet att flytta stugan.
En grund av lecablock och impregnerat bjäklag under konstruktion på en blå presenning i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan ett bjäklag av Imprenerad 45x120
Byggprocess av en stuga med lecablockgrund och impregnerade bjälkar på en trädgårdsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Stomme i 45x70
Träkonstruktion av en byggnads stomme och takspont i en trädgård, med hemgjord dörr och rekonditionerad panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Taksponten på plats och en hemsnickrad dörr
gångjärn från Biltema
Trästomme för byggprojekt med takspont och hemsnickrad dörr, omgiven av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Lagom till att körsbärsträden började slå ut så kom läkten på plats och delar av panelen som återanvändes från renoveringen av grann husets panel, rejäla brädor med ca 150 år på nacken.
Hemsnickrad stuga med återanvänd panel och solcellspaneler på taket framför blommande körsbärsträd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Insåg här att jag fått hybris och att det vart ett större bygge än vad jag tänkt med 🙄
Hemsnickrat skjul med takspont, återanvänd panel och solcellsdriven belysning i grönskande miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Nybyggt litet skjul med trästomme och röd takpannor mot en bakgrund av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Belysningen på plats. Solcellsdriven såklart :)
Hemsnickrad stuga med takspont, paneler från 1800-talet och solcellsdriven belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lite färg och fönster i plexiglas på plats
Nybyggt rött lekstuga med gröna detaljer och plexiglasfönster, trätrall och burk med färg utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dörren är målad blev en grön eftersom det fanns kvar en burk från ett projekt som inte blev av
Röd stuga med grönmålad dörr och fönster, enklare snickarglädje och plexiglasfönster, vid trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Vindskivor målade och ett tafatt försök till snickarglädje som skapades en regning dag i garaget
Rött lekstuga med grönt tak och dörr, vindskivor och dekorativ snickarglädje, belägen i en trädgård omgiven av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Nyrenoverat rött lekstuga med grön dörr, plexiglasfönster och dekorativ snickarglädje i trägården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saiter och 5 till
  • Laddar…
Snyggt!
 
  • Gilla
Rådalen
  • Laddar…
Satan vad charmig den blev, bra jobbat!
 
  • Gilla
Rådalen
  • Laddar…
Tack för berömmet 😬
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.