Står att dom ta upp till 30% mindre ström. Någon som testar om det stämmer
 
Redigerat:
gasto skrev:
Står att dom ta upp till 30% mindre ström. Någon som testar om det stämmer
Du menar om man kan dra fler skruv innan man måste ladda?
Jag vet inte, jag har mer än ett batteri så jag skruvar tills det är tomt, byter och skruvar vidare. ;)
 
  • Gilla
gasto
  • Laddar…
Svårt att testa på ett repeterbart sätt och säkerligen en ganska generös angivelse. Observera att det står upp till 30%. Med detta sagt så är borstlösa motorer effektivare än kolborstade. Om förbättringen används till att möjliggöra fler skruv per batteri eller ett mindre batteri för samma antal skruv kan nog variera, men visst är det bättre med en borstlös motor.
 
  • Gilla
gasto
  • Laddar…
Jag tänkte fler antal skruvar per laddning. Älskar Bosch gsr 10,8 serien.. behöver nya batterier så tänkte ja köpa skruvdragare har 10,8 ve-c hx Ser väldigt läcker ut..tycker bosch piska alla andra maskiner i denna klassen.. skönast i handen och i litet format
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
10,8v-ec hx är den maskin jag använder mest av alla.
Föregångaren (den borstade) har använts flitigt den med, den har blivit lite glapp i avtryckaren så rätt vad det är tänds lampan när den ligger, därav nyinköp av v-ec hx. :)
 
  • Gilla
gasto
  • Laddar…
Ja ha föregångaren också så läcker.. den nya är lite mindre också va? Men den nya saknar gummi greppet ? Men den sitter bra i näven ändå? Märker du att maskinen fixa fler skruvar än den gamle maskinen om du provat köra med samma batteri?
 
Tveksamt om den nyare är mindre, skiljer inte mycket isåfall.
Nya har batteriindikator som den äldre saknar, men den saknar mycket riktigt en del gummi i greppet.

Jag vet inte om jag kan säga att jag märkt skillnad i antal skruv, ev. känns nya lite mer precis i avtryckaren, mindre dödband eller hur man ska uttrycka det, om det är att den är borstlös eller bara använts bra mycket mindre vet jag inte, men jag skulle tro borstlösheten spelar in.
 
  • Gilla
gasto
  • Laddar…
Mätte med hx modellen mot föregångaren. Lite smalare grepp och en bit kortare är hx.. gillar den bättre än den gamle. Skönare motorljud också.. lätt den skönaste 10,8 maskinen på marknaden :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.