Hej

Jag och min sambo har köpt en tomt. Vi har varit i kontakt med Haaks stenhus i Ängelholm och tycker att de verkar mycket bra då vi fick en trevligt bemötande. Någon som har byggt ett Haaks stenhus som kan bidra med för och neckdelar om detta företaget.

 
Vi tog in offert från dem för vårt bostadshus. De föll på att de tog väldigt mycket betalt... ;-(
 
Vi snackade med HAAKs innan vi började bygga och de sade sig vara intresserade, men de höll och höll och höll på att komma med offerten. När vi hade börjat tröttna på att vänta så kom de och sade sig inte vara intresserade.. >:( :surprised: :(. Nu blev det en lokal firma istället, men oj sa bra det blev tillslut! ::)
 
Produkten är bra i sig.
Kvalitén och slutfinish blir efter vilken byggentreprenör som får jobbet. Somliga bra, somliga mindre bra.
Problemen som kan uppstå minimeras om man väljer att betala för totalentreprenad. En delad entreprenad är att be om bekymmer.
Efter skrivet kontrakt kan det dock bli svårt att få tag på ansvariga på Haak´s, eftersom de är överbelastade.

Kontentan: Bra stomme och grundprodukt, men inte bättre eller sämre utfört än någon annan byggare.
 
Jag kan rekommendera Haaks Stenhus varmt :D . Varför det ? Jo, därför att min sambo jobbar på den byggfirman som Haaks stenhus brukar anlita till sina hus. ;) De har just rest 2 hus i Båstad. Vi ska själva bygga ett stenhus men som "självbyggare" p g a att banken var för snåla för att vi skulle kunna bygga med totalentreprenad, med t ex Haaks ... men det tillhör en annan tråd.
 
volvo skrev:
Problemen som kan uppstå minimeras om man väljer att betala för totalentreprenad. En delad entreprenad är att be om bekymmer.
Efter skrivet kontrakt kan det dock bli svårt att få tag på ansvariga på Haak´s, eftersom de är överbelastade.
Vi hade delad entreprenad med dem och hade aldrig några stora bekymmer.
 
Jag känner andra som fick jaga dem i månader för simpla tilläggspriser.
Leveransbesked var också nästintill omöjliga att få.
 
Konstigt, de problemen hade aldrig vi och vi byggde ändå under semestertider.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.