Så frågan är vill koppla B standard
Men på bilden jag fick se och skickar in här så finns det två olika men vet inte villen som är vilken 38520 Cat. 5e eller 38518 Cat.6 vilken är B standard ?
Skärmbild av instruktion för montering av RJ45-kontakt med färgkodning för Cat. 5e och Cat. 6.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tror det är så att man väljer antingen A i båda ändar, eller B i båda ändar. Det blir ingen elektrisk skillnad, bara vilken färg som går till vilken pinne... De verktygsfria kontakterna tyckte jag inte funkade något bra, men jag har bara gjort detta på hobbybasis...
 
Båda är B-standard, vilket schema du skall följa beror på vilket kontaktdon du har, Kjell&Co artikelnummer 38520 eller 38518.
 
  • Gilla
carlos_g
  • Laddar…
Jag har den kontakten på bilden men vet inte om jag ska köra på den värsta eller det högra schemat för att få en b standard kopling
 
Har du en Cat 5e-kontakt (art.nr. 38520) så ska du följa vänstra kopplingen.
Har du en Cat 6-kontakt (art.nr. 38518) så ska du följa den högra kopplingen.
 
Tack för hjälpen första kabeln funkar perfekt 👍 Nu när jag ändå har en tråd uppe så kan jag ju fråga min router är kopplad på lan1 porten men vad är WAN/ext1 port för nått skickar med en bild
Närbild av WAN/ext1-porten på en router med LAN-kabel kopplad överst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Router med ansluten LAN-kabel till LAN1 port och ledig WAN/EXT1 port, monterad på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Troligtvis bara ett annat nätverksuttag om det ska levereras på rj45 istället för fiber på en sfp som du har nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.