Ännu en tävlingsvecka har nått sitt slut och en ny tar sin början. Men innan vi presenterar veckans nya tävling ska vi förstås presentera vinnarna i denna! Förstapriset, en maxad ångstation, går till ingen mindre än TeroM som i dagsläget lever farligt med sitt strykjärn hemma, och så kan vi ju inte ha det. Stort grattis! Andrapriset, en kompakt ångstation, går till storstrykaren Daizy som ska få pryda sin nya tvättstuga med en snygg liten ångstation från Bosch. Sist men inte mins har vi vinnaren av strykjärnet. Vi säger stort grattis till CC80 som ska få inviga sitt nya hus med ett nytt smart strykjärn!

TeroM:s motivering: Äntligen en tävling som jag vill vinna. Behöver byta ut gamla strykjärnet som får jordfelsbrytaren att lösa ut om man stryker mer än två skjortor i stöten. Det blir aldrig av att utvärdera och hitta modeller som funkar bra så jag ger gärna Bosch möjligheten att övertyga mig om dess förträfflighet. Kan nog till och med utlova en recension. Skulle vara skönt att slippa skriken från grabben vars CGI renderingar stoppar med förlorad tid och dotterns som behöver klippa om sina filmer. Men mest så jag slipper gräva fram nedan farliga specialare (som egentligen är gjord för att mäta felströmmar) där jag kan koppla bort jorden när jag har min söndagskvällsrutin att stryka veckans förbrukning av släta plagg.

Daizys motivering: Jag är väl smått galen men jag stryker alla kläder. Tycker inte att det fungerar med att bara hänga kläderna slätt. Det är mycket jobb, jag vet, men ser det samtidigt som ett litet terapiarbete. Nu har jag totalrenoverat tvättstugan men inte köpt något nytt strykjärn och mitt är gammalt och fungerar inte så bra. Skulle bli överlycklig över ett nytt! Har alltid drömt om en ångstation..

CC80:s motivering: Skulle verkligen behöva en sådan i mitt nya hus och nya tvättstuga. Står mycket på inköpslistan desvärre tvätt maskin och torktumlaren så vad vore inte bättre än ett fint strykjärn för att kunna stryka gardinerna som ska pynta våra fönster så vi kan fira våran första jul i vårt hus.
 
  • Gilla
keeksltd och 2 till
  • Laddar…
Åh...😁😁😁😁Det kallar jag världens bästa fredag 😁😁😁
 
Vad trevligt, ser fram emot första strykningen men en ångstation :D
Blir inte lika suspekt som tidigare när jag fick stryka omkring i mörkret när jordfelsbrytaren hade löst.
 
Svar: 1

Hatar att stryka - tills nu.
 
Sådär ja, två månader tog det för Bosch att leverera varav Schenker strulade med två extra dagar men nu har i alla fall skönheten kommit till byn :)

Bosch Serie | 6 EasyComfort strykjärn i kartong, oöppnad förpackning på blått mattgolv.

Ny Bosch ångstation på ett bord med informationslapp om enkel användning, sladd i förgrunden.

Det här är ju bra, ingen instruktion krävs enligt detta

Bosch EasyComfort strykjärnskartong med instruktioner om att inget sortering eller temperaturinställning krävs.

Men Bosch hade smugit in lite på locket på kartongen ...

Kartong med snabbstartsguide för ångstrykjärn inklusive instruktioner om vattentank och låsfunktion.

Provströk en skjorta, den blev slät med minimalt arbete så superjärnet gör jobbet.

Men, viktigast av allt, jordfelsbrytaren löste inte ut (y)
 
Redigerat:
  • Gilla
cc80
  • Laddar…
Jag fick mitt för länge sen ☺ Ska inviga.det i morgon. För nu ska det bli jul i vårt hus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.