Wow, vilka imponerande pepparkakshus! Nu stänger tävlingen. Återkommer under eftermiddagen med vem som vann.

Jag brukar visa vårt pepparkakshus, men det har inte blivit något ännu. Skulle ha gjort ett prefab som vanligt, men byggsatsen var defekt. Gustaf och jag försökte laga den utan framgång och nu ligger en hopplös hög på en bricka på matbordet. Vi får återkomma här senare om vi får till vårt pepparkakshus.

En hand som rör vid taket på ett ofärdigt pepparkakshus på en skärbräda.
 
Åsa Lund
Hemmagjord pepparkakshus med färgglatt godis och glasyr på ett fat framför en menorah.
Dottern kom hem med denna fantastiska skapelse från fritids igår 😊
 
  • Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Vad duktig hon är! :)
 
Då har juryn enats om en vinnare: Medlemmen Zewens bidrag:

Detaljerat pepparkakshus med snöeffekt och figur av tomten framför, på ett köksbänk.

Grattis Zewen! :)

Skicka ett pm till mig med adressen dit vi ska skicka ljusstaken som står här och väntar.
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Nu har jag skickat iväg paketet. Hoppas den kommer fram snart så att ni kan njuta av den fina ljusstaken.
 
  • Gilla
Zewen
  • Laddar…
Mikael_L
Det har inte blivit något p-hus här ännu, och prefab-byggsatserna var slutsålda på IKEA.

Men dottern fixade ihop en liten pepparkaksfriggebod när vi bakade pepparkakor. Den är riktigt liten så vi kallar den pepparkaksfriggan.
Det är minimarshmallows och kristyr som dekoration.
Hemgjord liten pepparkaksfriggebod dekorerad med kristyr och minimarshmallows på en tallrik.
 
  • Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Ett sent bidrag utom tävlan, gjort idag i vedspisen i min kåk från 1910 av mig o tjejen:
Pepparkakshus med färgglada godisdekorationer på vedspis i äldre hus.

Nu blir det en promenad efter skinkmackor & bärs :p
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
I vedspisen! :eek:

Respekt, helt klart respekt. :)
 
Mikael_L
Marlen Eskilsson skrev:
Jättefin! :)
Tja, massor av kristyr och marshmallows för att hon vet att hon får äta den snart, ... är i alla fall vad jag misstänker. :)
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Humoristisk pepparkakshusmodell med vitt skum som tak och fog, gröna figurer och svarta linjer, på mörkt bord.
Årets kreation. Satsningen i år var vattentätt tak samt diffusionstätt inifrån.
Åtgånget material (efter spons från jobbet):

× Prefab element från Annas pepparkakor
× Universalfog allväder
× Fogskum eco pro
× Specialfog byggplast
× Byggplast
× Esstack clear
× Takfog
× Fönsterfog pro
× Nya Programa plus
× Nivåskruv
× Fyrkantsspik M-fusion
× Tryckplatta Indu-prog

Bör ej ätas...
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Blir det någon tävling iår?
 
Ja det blir det. Lägger ut den under dagen idag. :)
 
  • Gilla
SSSS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.