Jag har fått ett erbjudande om installation/indragning av fiber från Comhem. Bidningstiden är 12 mån på comhem och sen ska det vara fritt att välja i itux nät (börjar gälla 1/5 2018). Någon annan som har kört på detta eller vet om det finns några möjliga problem med det här upplägget? Jag vill kunna välja fritt bland ett antal tjänstleverantörer, t ex Bredband2 mfl och som jag tolkar det kommer jag att kunna göra det så allt borde vara bra. Comhems pris för själva installationen är bra jämfört med andra erbjudanden jag fått, eftersom jag kommer ha ett "öppet nät".
 
K
Jag fick samma erbjudande och hoppade på tåget.
iTux hyr in sig på Skanovas nät precis som Telia, så det är inget parallellt nät. Efter 12 månader så är du fri att byta ut iTux också, som är kommunikationsoperatör, till exempelvis Telia.

Installationen görs av samma folk, i mitt fall ElTel som är entreprenörer åt Skanova.

Det har gått fort för mig, sista anmälning var sista september. För en månad sen var dom hos mig och testade kanalisationen fram till huset, sedan kom bakslaget. Dom behövde lov från kommun att gräva lite på deras mark, runt kabelskåpen för att lägga rör mellan fiberskåpet och kopparskåpet. Tillståndet kom förra veckan, i måndags var dom hos mig och drog i ducten i röret och grävde. På torsdag nästa vecka så gör dom den invändiga installationen, sen ska det vara klart.

Jag väntade på Telias kampanj, men dom visste inte när eller om det kommer vara någon mer kampanj.
Sedan dök denna upp, för bra kampanjpris, så det var bara att kråka på och se glad ut :)
 
Ok härligt. Det var sista anmälning idag så jag körde på det. Samma sak där, jag väntade lite på telia men de hade redan kört flera kampanjer i området innan vi ägde huset så det verkar inte bli något mer. Nu får jag ju öppet till kampanjpris men med comhem så det blir nog bra då. Om man t.o.m. kan byta ut itux så är det ju ännu friare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.