Har lyckats bli av med en del men mycket kvar. Har satt ut annons och fått en del svar. Har någon något föslag hur man snabbast blir av med resterande. Det är för långt till en kross. ???
 
Vi har byggt två hus i Nacka och iom att det är en bergig kommun så kan jag tänka mig att de flesta vill bli av med sina massor när de bygger. Det ska gå att bli av med massor i Älta.
Se över om du inte kan behålla en del på tomten. Vi satte en hel del under grunden på vårt första hus. Se också om det inte går att höja delar av tomten.

mvh
David
 
Vi kommer att höja tomten så mycket som möjligt men det blir fortfarande mycket över. Älta var? Finns det någon som kan ta emot, eller tänker du på privatpersoner.
 
Jag kan ju ta emot på min tomt i Ösmo om jag slipper stå för transportkostnaden:)
men då får inte bumlingarna vara större än en halvmeter i diameter typ:)
 
Ledsen, men avståndet är för stort.
 
Jag tar gärna emot sprängsten... men inte heller jag är beredd att betala ngt för det... (finns en heldel i Nacka som vill bli av med fyllning/sprängsten) Tar gärna emot sjysst fyllning om du har det med.....

Tomten finns i Kummelnäs.
 
Du hr ingen möjlighet att göra en snygg stenmur runt tomten? Då går det massor med sten
 
RilleRock
Ec1 skrev:
Jag tar gärna emot sprängsten... men inte heller jag är beredd att betala ngt för det... (finns en heldel i Nacka som vill bli av med fyllning/sprängsten) Tar gärna emot sjysst fyllning om du har det med.....

Tomten finns i Kummelnäs.
Snåljåp!
 
Hade jag haft tid och plats, hade stenmur varit snyggt. Men tyvärr lider jag av tidsbrist och utrymmesbrist.
 
:) Hur långt är det till Din närmaste stenkross?

Undrande tös med
Nationalschabrak ;) på Värmdö
 
Närmsta kross ligger i Farsta.
 
:) Mitt hus ligger på Bullandö, så det är möjligen lika långt då, men maila mig (klicka på e-post på vänster sida i mitt inlägg) Dina "villkor mm", så kan vi se om det passar oss båda :D

hälsar Helena
 
Det är kanske inte tippning av sten som kostar, utan transporten?

/eva
 
Beror på vem man anlitar transport ligger runt 460 kr/tim exl.moms.
Vissa vill även ha en tippavgift spjut 250, mindre sten 200 kr per lass exl.moms. nu har det äntligen börjat lösa sig , hälften borta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.