Hej,
Jag har en Stiga 828, 2-stegs snöslunga med artnr: 8218-1202-03. Den är från 1985 och nu måste jag byta kilremmen som driver utblåset. För att demontera rätt för att komma åt vore det toppen med en sprängskiss så jag gör rätt. Måste troligtvis även byta lagret till remskivan varför jag måste dela på maskinen. Har sökt på webben utan resultat inkl. via tex Servicecentralen.
Tacksam för snabbt svar eftersom snön nu ska vräka ner!

Jag tror att sprängskisser till andra Stiga-modeller som: 521, 623, 825, 728, 1132 också kan funka för mitt behov då dessa modellbeteckningar finns på min användarinstruktion till min snöslunga.

Tack på förhand!
/Mikael
 
BUM har PM + Mail


Edit: Artikelnumret du anger är inget modell/art.nr på maskinen, utan instruktionsbokens artikelnummer om man på den tiden ville beställa en sådan :)
 
  • Gilla
Flaws och 1 till
  • Laddar…
Stort tack!
thumbs-up_20798749_60438282_150116248[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då är det bara att börja skruva och hoppas att det går att få loss remskivan utan att den blir skev. Får väl bli lite rostlösare, 5-56 och värme gissar jag? Finns andra tips om bästa sätt, tar jag gärna emot detta.
 
Hej!
Jag har samma problem och skulle uppskatta om även jag skulle kunna ta del av boltis eftertraktade dokument.

Tack på förhand//
Oscar
 
Ge mig en epostadress så mallar jag över reservdelslistan till dig..
 
Tackar!

//Oscar
 
Hallå!

Är oerhört tacksam om även jag skulle kunna få tag på sprängskissen, då min svärfar har problem med sin...

Tack på förhand!

// Jonas
 
Va f*n, hur många sådana här maskiner finns det ute egentligen.. ;-)

Ska försöka ordna det till dig..
 
Du har PM
 
är i behov av samma sprängskiss till en stiga 828
 
Så här ser slungan ut, behöver nya vajrar till reglagen på höger och vänster sida


En orange och svart snöslunga på frosttäckt gräs med synliga reglage och slitna vajrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gul bygglaserinstrument på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du har PM
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.