Jag vill gärna köpa ett svart elskåp för inbyggnation i fasaden. Det verkar dock vara omöjligt att hitta svarta fasadskåp. Om nån känner till något ge mig gärna en länk isf.

Näst bäst är väl att måla om skåpet. Då är frågan om hur man gör det lättast. Sprayfärg på burk eller omlackning? Några bättre idéer?
 
S
kuntri skrev:
Jag vill gärna köpa ett svart elskåp för inbyggnation i fasaden. Det verkar dock vara omöjligt att hitta svarta fasadskåp. Om nån känner till något ge mig gärna en länk isf.

Näst bäst är väl att måla om skåpet. Då är frågan om hur man gör det lättast. Sprayfärg på burk eller omlackning? Några bättre idéer?
Sprayfärg på burk Brukar inte hålla så jättelänge. Kanske 2komp på burk, den vet jag inte hur den fungerar. Men vanlig sprayfärg blir trött väldigt snabbt av solens och vädrets påverkan.
 
Har målat om ett gammalt Eldon fasadskåp, inga problem.
 
etompau skrev:
Har målat om ett gammalt Eldon fasadskåp, inga problem.
Hur gjorde du då?
 
Färg+pensel, samt lite sandpapper för att slipa ner ytskador i plåtramen.
 
K
Borde ju gå att beställa i rätt RAL mot tilläggskostnad.
Alternativt lämna ett tomt skåp för pulverlack, eller annan industrilack innan montage.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Bästa resultatet fås nog genom att lämna in skåpet på pulverlackering. Möjligen ta isär det först.
Att få någon av tillverkarna att leverera i annan färg kräver nog rätt mycket.

Går det inte att bygga in fasadskåpet i en låda som kan kläs med samma material som fasaden?
 
Budgetvariant: Köp färg för metall och en skumgummiroller. Du kommer att häpna över resultatet.
 
Tack för alla tips!

Ska kolla upp om det går att bygga in skåpet! Vore smidigt. Dock tar det kanske lite väl mycket plats då.
 
  • Gilla
Svarthus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.