Nu kommer fler frågor som jag hoppas någon kan ge mig lite vägledning på. Vi har idag 2 glas isolerfönster, bytta för ca 10 år sen men gamla träbågar. Vissa fönsterbågar har fått röta o regnar det mycket kommer vatten in mellan rutan o fönsterbågen. Men iaf till frågan så har vi tänkt köpa nya 3 glas fönster från morups då jag inte kan o har tid för att renovera de som sitter där. Kan det bli problem med ventilationen i med vi har självdrag idag? Vi har tilluftsventiler i alla rum förutom i köket där fläkten är o på toaletten har vi en pax passad multi. Vi har även en kamin som vi eldar lite i. På ovanvåningen finns också tilluftsventiler i alla rum och en pax fläkt på toaletten där med. Behöver jag oroa mig för att nya fönster ska förstöra ventilationen?
/ Blåst nyhusägare
 
Knappast märkbart gissar jag
 
Har ni tilluft i princip alla rum så har ni ett bra utgångsläge. Har man ont om tilluft kan man får problem efter fönsterbyte och det kan ta flera år innan det märks.
 
huggan skrev:
Har ni tilluft i princip alla rum så har ni ett bra utgångsläge. Har man ont om tilluft kan man får problem efter fönsterbyte och det kan ta flera år innan det märks.
jag tycker det drar luft så in i helvete men bättre lufta :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.