AXS
Runt 23 varje kväll låter det som att en granne drar igång en tändkulemotor som går i några minuter. Gissar att det inte är en sådan, men vad kan det vara?

Det låter så högt att jag vaknar om jag sover. Ikväll lyckades jag äntligen få det inspelat.

Länk till onedrive:
https://1drv.ms/u/s!AqhyJT4JI4D7jdBE2z-dbf8aJlY4jg

Lyssna och kom med förslag, den som löser det bjuds på en lussekatt.
 
lyckas inte höra ljudet, men tänker på en berättelse jag hörde om nån som bodde i ett nästan nybyggt hus där det enligt beskrivning lät som någon slog med hammare på radiatorrören när temperaturen slog om...
 
Termostaten till golvvärmen?
 
AXS
Ni får nog höja volymen ganska ordentligt... Svårt att fånga med mobilen.

Huset är byggt på 50-talet, bor på 8e våningen. Det låter mest i ena sovrummet och det kommer ovanifrån.
I början och slutet kan det låta som att en motor sakta varvar upp eller ner.

Kan det vara någon maskin till någon gammal människa?
 
Vad gör folk kl 23 på kvällen?

Borstar tänderna?
Någon form av andnings/snarkningsmaskin?
Någon sexleksak?
Motoriserad utfällbar säng?

Jag hörde inte heller ljudet.
 
Jag tror på en elefant som fastnat i tvättnedkastet. De ljuden är rätt luriga att hitta.
 
  • Gilla
fgo och 1 till
  • Laddar…
Jag tror det är "Mor i skutan" som stånkar korv. :D
 
  • Gilla
JohanLun och 3 till
  • Laddar…
E
Delirium, ring kliniken!
 
thomas33 skrev:
Jag tror det är "Mor i skutan" som stånkar korv. :D
*asgarv*. Länsmansjävel kanske är på besök :D
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
TS: Du kanske kan skriva ut den här tråden och hänga upp i trappuppgången? :D
 
Himla kul tolkningar :D

Men om ljudet kommer regelbundet vid kl 23.00 varje kväll är det kanske snarare någon underhållsapparat som startar och går regelbundet en gång per dygn.

Hur är det med avfallshanteringen? Finns där kanske en komprimator/avfallstugg som går en gång per dygn och tar hand om all skit ni slänger i sopnedkastet/avfallsbingarna?

Att det är något med vatten och avlopps-systemen verkar osannolikt, för då hade det väl varit styrt av nivåbrytare, och inte gått igång samma tid varje kväll.
 
Det är inte något spjäll i ventilationen som går till "nattläge"?
 
Jag tror också på ventilationen, nån sorts nattläge.
 
Gå upp på vinden om det finns eller i varje fall högst upp i huset vid 23:00. Gärna nära något fläktrum eller liknande. Kanske kan du då bättre identifiera varifrån ljudet kommer.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.