Bra sidor där man kan kolla in kakel med priser? Kollade Kakelcentralen men hittade inga priser nånstans.
 
Det är svårt med priser om du inte är intresserad av det som skulle kunna klassas som "standardkakel".

De flesta butiker har ett pris skyltat men om du passar på att köpa mycket och allt fog och fix så kan du få ett annat pris.

Om du har möjlighet rekommenderar jag dig att åka runt och prata med säljarna.
 
Robert_Maria skrev:
Det är svårt med priser om du inte är intresserad av det som skulle kunna klassas som "standardkakel".

De flesta butiker har ett pris skyltat men om du passar på att köpa mycket och allt fog och fix så kan du få ett annat pris.

Om du har möjlighet rekommenderar jag dig att åka runt och prata med säljarna.
Har väl inte tänkt skaffa något extraordinärt, håller mest på att räkna lite på vad badrummet kan komma att kosta.
 
Vanligt vill 15*15, rak kant kostar 77 kr/kvadrat. Det är nog det billigaste du kommer undan med. Sedan kan det gå upp till över 1000 kronor per kvadrat.

Räknar du på 200-250 får du helt OK kakel och du har en del att välja på.
 
Robert_Maria skrev:
Vanligt vill 15*15, rak kant  kostar 77 kr/kvadrat. Det är nog det billigaste du kommer undan med. Sedan kan det gå upp till över 1000 kronor per kvadrat.

Räknar du på 200-250 får du helt OK kakel och du har en del att välja på.
Oj, det var lite häftigt. Vi köpte kakel till duschen i källaren på K-rauta, 20x20 i en snygg blå färg, 89:- /m². Fanns vitt för 59:-/m² men tyckte inte det skulle bli så snyggt. Hade ingen större koll på hur K-rauta låg i prisläge, men det verkar som de ligger rätt bra då.
 
Visst kan man köpa billigare, det är inget fel med det.

Är man nöjd med dimensioner och färger kan man köpa på K-rauta, Bauhaus eller var som helst. Är man inte nöjd med det och vill ha något annat får man oftast betala mer.

Sedan är det lite så att devisen "you get what you pay for" gäller.
 
Jag tycker det är väldigt svårt att hitta snyggt kakel under 300 kr/kvm. Standardkakel med standardmått kanske finns för 200, vanligt vitt. Vad gäller klinker ligger det på minst 400 kr för att hitta något man vill ha, tycker jag i alla fall.

Dock har jag sett att Höganäs har en klinkerplatta för endast 89 kr! Den kanske man lägga i förråd och tvättstuga? Den är ju inte precis jättesnygg och jag skulle aldrig lägga den där man jämt ser den, men i tvättstuga/förråd går det ju an när det är ett så lågt pris...
 
lbg skrev:
Standardkakel med standardmått kanske finns för 200, vanligt vitt.
Då betalar du överpris.

Den absoluta standardplattan vitt 15*15 kostar som jag nämnde 77 kr / kvadrat. ;)
 
Ska åka och kolla in min svågers föräldrars helkaklade badrum snart. Helkaklat som sagt, några dekorplattor + klinkers. Stort hörnbubbelkar och takdusch.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.