Hej!

Sitter och funderar på att bygga infällda skjutdörrar i ny vägg.

Finns ju såklart att köpa men skulle vilja återanvända två gamla enkeldörrar alternativt gamla pardörrar då jag inte lyckats hitta några gamla fina infällda dubbelskjutdörrar.

Någon som har vågat sig på ett sådan projekt eller har några tips?
 
Leta efter skenor och börja :)
 
  • Gilla
Robert N
  • Laddar…
Ett väldigt sent svar kanske. Men, vi har dubbelskjutdörrar hemma gjorda av vanliga (dock nya) innerdörrar. Sitter med liknande beslag som Johan länkar till. Har dock inte gjort jobbet själv. En nackdel med att ha "riktiga" dörrar är att de är ganska tunga, vilket gör att de blir tyngre att dra också.

Vi satte i skålhandtag där trycken och låsskyltar annars sitter och kanthandtag där låshuset sitter. Finns också varianter också som gör att man kan låsa ihop dörrarna.
 
Hej!

Det har blivit att jag har kört på just det alternativet. Köpte skenor på Bauhaus och dörrar på Nacka Byggnadsvård. Precis som du så siktar jag på att fräsa skålar. Nu är regelverket med ficka på väg upp så håller tummarna för man har tänkt rätt :)

Tack för ditt svar!
 
Bilder Robert! :)
 
R Robert N skrev:
Hej!

Det har blivit att jag har kört på just det alternativet. Köpte skenor på Bauhaus och dörrar på Nacka Byggnadsvård. Precis som du så siktar jag på att fräsa skålar. Nu är regelverket med ficka på väg upp så håller tummarna för man har tänkt rätt :)

Tack för ditt svar!
Också nyfiken på resultatet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.