Hej, är det någon som kan förklara hur man använder sig av pleg och LUA för någon som förstår noll typ. :)
 
Andper skrev:
Hej, är det någon som kan förklara hur man använder sig av pleg och LUA för någon som förstår noll typ. :)
Har du en Vera som controller?
 
Yes, funderar på att byta till den nyaste
 
Jag har också en Vera och insett att man behöver använda PLEG eller LUA för att få de villkoren som man vill ha då Veran är ganska begränsad kring sådant utan kod. Jag installerade PLEG men fick aldrig något häng på det. Men det rekommenderas ganska klart då det ger bättre överblick på vad som händer i scenerna, men här får någon annan svara. Idag använder jag ofta några rader LUA-kod i mina scener för att få de villkor jag vill ha. Jag kunde heller inget kring LUA-kod i början men började med att läsa på i de forum-sidor som finns med ganska många exempel. Ex:
http://forum.micasaverde.com/index.php?topic=18679.0
Du var inte specifik i din fråga men det finns en del kurser kring LUA på nätet men jag rekommenderar att börja försöka själv med de exempel som finns på bifogad länk ovan.
 
Det är lite lurigt att komma igång, men det klarnar efter lite trix. Nu var det länge sedan jag satte upp mina scener och inser att jag glömt mycket + att gränssnittet har ändrat sig.

Men grunden är att di installerar PLEG:en, och den dyker upp som en device. Väl Edit på den.
Nu kan du skapa conditions, typ att temperaturen är under 20 grader m.m.
Du kan även skapa device properties som kan användas i dina conditions.
Slutligen skapar du en scene med dina conditions etc
Skärmbild av gränssnitt för att redigera en automationsscen, med texten "Edit 'MotorvärmarePa'" och steg för triggare och åtgärder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.