ootroligt härligt projekt o håller alla tummar för hälsan o kärleken
 
  • Gilla
cc80
  • Laddar…
Ja vi har lovat varandra att eftersom vi firar 20 år i år som par så ska vi nog gifta oss till försommaren under eken bakom huset och ha bjudning i vårt fina hus... varit mycket upp och ner och det sliter oerhört på alla att bo tång som vi gör nu samt att ekonomin är dålig.. jag blev sjuk men det har ändå varit fantastiska saker som hänt med. Efter ca 4.5 år sjuk med en kamp om att först inse att ens jobb som man arbetat på I 15 år inte funkar längre och att kämpa för att hitte något annat och en arbetsplats som kunde låta mig arbetsträna och som nu gett mig en anställning från 1/1 2017 på 75% är jag så helt fantastiskt glad.

Så ny hoppas vi innerligt att vi får till de sista pusselbitarna och att kommunen säger att vi får vårt intermistiska besked och vi får flytta in i den våning som är klar.
Den våningen som vi fokuserat på är entreplan där köket tvättstuga vardagsrum ett gäster och en toa med dusch är samt ett kontor.

Barnen kommer få dela rum så länge. Vi tar gästrummet och så sätter vi igen där trappen ska vara så kan vinden under våren i lugn och ro ordna trappen och fixa de sista listerna. Vib ska använda gamla spegel dörrar i huset de ska skrapas och oljas sen får de vara lite ruff stuk på dem. Sen är det lite lister kvar lite klinker i hallen.

Tanken är sen att få iordning gillestugan och badrummet i källaren så kan vi ha det och barnen får varsitt.

Tanken är att alla sen så småningom ska ha sovrum på övervåningen men den färdigställs när vi bor i huset.

Men till jul tror jag nog inte det blir men vill inte misstro sambon som gnor som en tok för att jinnan med de punkter som skulle göras för att vi skulle få flytta in.
 
  • Gilla
Atom och 2 till
  • Laddar…
Har precis sträckläst hela tråden, vilket projekt, jag är så imponerad!
 
Oj 😊 ja den har hållt på ett tag hahahha
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
Ni har verkligen kört ett otroligt projekt ända hit o nu fortsätter ni det som ni vill göra det är så härligt med omständigheter som går som erat projekt....

Hälsan och annat utanför människans kontroll ger oss svårigheter som ingen kan göra något åt...
Härligt att höra att ni ska gifta er då det är fantastiskt...

Lycka till i ert fantastiska hus och vi på tråden kan bara applådera...
 
  • Gilla
cc80
  • Laddar…
Nyinstallerade handtag på köksstommar i en halvfärdig renovering av ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Handtagen kom dit idag. Glsen till de sista fönsterena på bottenvåningen blev klara idag hämtas på tisdag sen ska vi kakla väggen i köket.

Mycket småfisk kvar men kommunen kan komma och titta ändå.. orkar inte stressa mot klockan det slutade jag göra när mitt hjärta sa att det inte orkade på samma sätt.

Även om det fis regler finns det riktiga verkligheten oxh liv med bland alla paragrafer och måsten.
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
yes dax att sätta livet framför alla paragrafer!
 
Väldigt fint!
 
Nybyggd öppen spis i vitt med kaklad bänk, spiralformad pelare och synlig del av person i kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inte nyaste bilden men idag blev denna godkänd att elda i ... kanske kan våga värma lite glögg på.

Skulle så gärna vilja fira jul i mitt hus men vi har inte fått klartecken att flytta in än.
 
  • Gilla
leby och 3 till
  • Laddar…
cc80 skrev:
[bild]

Inte nyaste bilden men idag blev denna godkänd att elda i ... kanske kan våga värma lite glögg på.

Skulle så gärna vilja fira jul i mitt hus men vi har inte fått klartecken att flytta in än.
Snyggt! Vad är det som återstår för att ni ska få flytta in?
 
Att Byggnadsinspektörn svarar i telefonen och på mail. Han vet om vårat läge och det är han som sagt att om vi bara fixar en fungerande toalett och ett kök. Och nu ska bara elektrikern koppla in hällen och ugnen. Sen ska 5 fönster få glas i sig och sättas dit. Sen är det bara upp till kommunen om de fortfarande tycker det är ok. Hela övervåningen är kvar.
 
  • Gilla
-RB- och 1 till
  • Laddar…
Idag hade sambon kontakt med Kommunen och byggnadsinspektören som gav oss muntligt att vi fick börja nyttja undervåvåningen . Nu ska våran kontrollansvarige skicka papper och vi väntar på det skriftliga men vi kan smygfira lite jul i vårat hus.
 
  • Gilla
saiter och 7 till
  • Laddar…
Kök med juldekorationer, ljusstake, hjärtformade hängen på skåp och röda textilier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Matsal med juldekoration, inklusive belysta stjärnor i fönstren, och ett bord med ljusslingor och jularrangemang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det blev jul i vårt hus. Lite provisoriska lösningar men ja...☺

Dekorerad julgran med belysning och julklappar inne i ett bostadshus med ett fönster i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SandraPeter och 14 till
  • Laddar…
Kul med jul i huset :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.