S
Hej, sitter och funderar på viken lamplösning som blir bäst?
 
E
Det beror på hur bordet ser ut i övrigt. En självhäftande ledlist kan funka, bara man inte får en prickig yta. Annars fungerar lysrör bra.
Det kan vara trevligt att kunna dimra ljuset, då är det led eller t5-lysrör med dimbart drivdon som gäller.
Använder du glas eller akrylplast?
 
S
Det blir 4mm glas (etsat)
 
Funderade på samma sak för en tid sedan och började Googla i avsikt att hitta vettiga ritningar. Hittade det här.
Förpackning för Wafer 1 Lightbox, extra tunn ljuslåda för illustrationer, på ett mörkt underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

1200 ca. Thunderdoome design departement fick vila och jag öppnade plånboken istället. Snyggt och fungerar bra. Kan ha det på köksbordet.
Mvh Findus
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
S
@ findus42, den ser trevlig ut, jag tänkte passa på att öva lite finsnickeri:) björkplywood (15mm) kommer att användas.

Nutid: bottenstycket är klar, där har jag fräs ut en ram 7mm djup och 15mm bred, där sidostyckena kommer att placeras.

- Hörnen på sidostyckena kommer också att få en utfräsning, likt bottenplattan.
- Toppskivans kanter kommer att få en mjuk avrundning.
- Glasskivan kommer att fällas in, fräsa bort 4mm material och glasskivan kommer att vila på en 10mm ram.
 
Vad ska du ha ljusbordet till?

På den tiden jag fotade dia hade jag flera stycken i olika storlek, i samtliga satt det lysrör.
Har bara sparat ett litet i 300x400-storlek, de stora har tyvärr gått på tippen. Kändes lite vemodigt att slänga mitt stora ljusbord som var långt över en kvadratmeter. :(
 
S
Ska användas som ritbord
 
Köp en LED panel och stoppa in.
 
S
Robert-san01 skrev:
Köp en LED panel och stoppa in.
Smidigt :) synd att de är så dyra
 
S
Jag testar med en led stripe först, det som ska göras nu är att fälla in glasskivan, hämtas nästa vecka.

Hörndetalj av en träkonstruktion på ett tegelgolv, förberedd för infällning av en glasskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.