Maveric77 skrev:
# Hönshus - Tja, varför inte...
Höns ska enligt djurskyddsbestämmelserna ha dagsljusinsläpp i sina bostäder så det kan du också stryka.
 
Redigerat:
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Så vad är nu sammanfattningen av detta? Fritzl-källare med plats för mycket sprit och ett röka-på-växthus`?
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
hsd
Bygg en bastu ovanpå och en trappa ner har Du ett spa med vinkällare
 
Ställ dit avfuktare och hyr ut det på airbnb. Det skulle ju inte vara fel att bo i en källarhåla en natt eller två. Det skulle också funka som replokal tilk musiker.
 
Det var ju kaklat och klart så du borde kunna ge dig in i upplevelse-industrin och hyra ut det till svensexor, firmafester etc som en SAW-upplevelse
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
SAW - vågar man googla det? :D
 
Submerged arc welding ;)
 
Tack för alla förslag!

Har tyvärr inte blivit färdig att ta bilder, det är mörkt på mornarna och kvällarna när jag är hemma, och i helgen har jag glömt bort det! Ska bättra mig och försöka knäppa någon bild på "bunkern"!

Garage och festlokal för uthyrning är uteslutet. Det ligger en bit in på tomten och det finns ingen direkt infart om man inte kör över gräsmattan. Festlokal är den lite för liten för, såvida man inte gör om det till en lokal liten pub för grannarna. Det vore iofs kul, men troligen inte aktuellt! :)
 
Undrar om du skulle kunna ha det som ett underjordiskt växthus eller hydroponisk odling? Du kan ju belysa med LED-lampor och hålla en hög fukthalt. Det vore ju inte helt fel att kunna skörda färska grönsaker mitt i vintern.
 
Jag hade garanterat gjort en vinkällare, fast helst ska det ju vara ett riktigt berg och inte betong för känslan.

Annars ett bryggeri

Eller kan du inte få in så man kan elda där inne så kan ni sitta där och mysa på vintern
 
pelpet skrev:
Undrar om du skulle kunna ha det som ett underjordiskt växthus eller hydroponisk odling? Du kan ju belysa med LED-lampor och hålla en hög fukthalt. Det vore ju inte helt fel att kunna skörda färska grönsaker mitt i vintern.
Ja, det är väl den hetaste tanken just nu! Just eftersom att det redan ligger under mark (isolerat) och är i betong, så sker ju ingen skada av att det konstant är en hög fuktnivå.

Får väl sätta mig in i hur mycket ljus olika växter behöver, och därefter räkna fram hur många lampor som behövs och dess elförbrukning!
 
Det finns mycket billig led-växtbelysning att köpa från Kina.
 
pelpet skrev:
Det finns mycket billig led-växtbelysning att köpa från Kina.
Jag är inte så insatt, som sagt...

Har du ett bra tips på var man kan påbörja sina studier i ämnet? Hur mycket ljus behövs, vilka lampor är lämpliga o.s.v.?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.