Är lite nyfiken på Annebergshus, är det någon som har erfarenhet av dom?

/SKS
 
Ja, är det något speciellt du undrar?
 
Rent allmänt hur det fungerat att bygga med dem. Även vad dom ungefär ligger på i pris inkl. grundarbeten.

/SKS
 
Rent allmänt fungerar det jättebra. Men det beror ju mycket på vilken säljare du får, vem som bygger huset osv. Men jag upplevde att man får mycket stöd från A-hus. Banken (fsb) tyckte att de var bra att ha och göra med...

När det gäller kostnaden så är det ju i stort sett omöjligt att svara på. Det beror ju på vilket hus du väljer, hur många tillval du kryssar i och hur många "specialare" som du ska ha.
En annan sak som påverkar priset väsentligt är hur mycket eller lite som byggfirman ska göra. Vill du lägga golven själv, bygga övervåning själv? Eller vill du flytta in i ett nyckelfärdigt hus?

Vet inte om detta gör dig klokare, troligen inte. Har du andra, mer specifika frågor så kan du nog få bättre svar.
 
Hej !
Vi är just inne i ett slutskede med bl. A-hus.
Vilket kontor har ni tänkt att kontakta ?

Lalle
 
Hej! Mina erfarenheter av A-Hus är enbart positiva. Tvärr byggde jag inte själv med dem (det gjorde grannen) De har råspont på taket och en dubbelskiktsvägg som drar ned energikostnaderna ordetntligt. Dessutom säljer de med totalentreprenad. Jag har själv mycket dålig erfarenhet då jag byggde med delad entreprenad "VARNING"

Svagheten med A-Hus är att det går trögt med att få offerter o dyl. Men de är värda den mertid som det kan ta, det rör sig trots allt om stora investeringar.
 
Hmm, det är nog olika vilken entrepenadform man får hos A-hus. Vår säljare propsar på delad entrepenad, vilket jag egentligen inte är så glad för. Det skulle gå att få totalentrepenad, men det var tydligt att det var med största ovilja.

Hur som helst har kontakterna med A-hus (kontoret i Malmö) varit väldigt positiva. Trevlig, rak, schysst säljare. Vi var på två visningar i helgen, och de hade efter genomfört bygge samma uppfattning. Skall man vara misstänksamt lagd kanske det inte är så konstigt, missnöjda kunder blir nog aldrig engagerade som referenser eller ställer upp med husvisning.

Prisläget ligger väl i övre skiktet, ungefär samma som Trivselhus, Mjöbäcks mfl. Jag tycker ändå man får mycket för pengarna, med stor möjlighet till flexibilitet i planlösning mm. Kvm-priset med alla tillval vi valt för ett enplanshus ligger strax över 12000 per kvm. Offerterna vi fått var dessutom de mest kompletta vi fått hittils, alla upptänkliga utgifter var med.
 
Jag tycker att du skall stå på dig angående totalentreprenaden. Vad jag har hört så ser man från A-Hus sida helst att husen säljs med totalentreprenad.

Tips: Ring huvudkontoret och fråga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.