Testar gärna.
Jobbar i tuff miljö för en girokap.
Hade vart super att se om den är nått att rekommendera. Mvh
 
Det här låter bra!
Har precis satt igång med totalrenovering av ett 1½plansvilla från -36. Det ska till nytt tak på påsalade takstolar, väggar salas på och isoleras, ny panel och dessutom en utbyggnad. Listning ska vi inte ens prata om.
Innan allt det här är klart har jag troligen dock tröttnat och börjat renovera bryggan istället. Sågen kommer alltså få slita ordentligt!

Lovar natursköna bilder och ordentliga recensioner över de olika momenten!
Vy över 1½-plansvilla med slitet tak omgiven av grönska och med en sjö i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Anmäler mitt intresse att testa. Min svåger har en pågående totalrenovering och det är dags att regla väggar, kommer bli många kapningar framöver. Hos oss är det nya taklister på gång, favoriten för en hemmafixare... sågen kommer att gå varm här de närmaste månaderna
 
Jag är intresserad av att testa, är mitt uppe i en renovering av mitt lilla hus :)
 
Per Eskilsson skrev:
Dags för att köra igång Byggahus.ses förstklassiga testverksamhet igen! Medlemmarna i forumet sätter verktyg på prov och berättar hur de fungerar i verkligheten.

Kap- och geringssågen Bosch PCM 8 S har fått en hel del kritik i forumet tidigare. Problem med lasern, problem med att sågen inte går att stänga av osv. Nu har de uppdaterat sågen och Peter Bosch har skickat två exemplar till oss.

Jag söker därmed två stycken frivilliga som vill testa och berätta vad ni tycker om den nya gröna kap- och gersågen modell PCM 8 S. Efter testet får du behålla verktyget. Precis som tidigare är motprestationen alltså att du berättar vad du tyckte.

De utvalda testarna ska recensera sågen i några filmer, kompletterat med text naturligtvis. Jag tänker mig att produkten unboxas, används och testas ur relevanta aspekter och redovisar detta i text och med bilder.

Anmäl ert intresse till mig i den här tråden senast tisdag den 13 december så att de hinner komma fram innan jul. Motivera varför ni vill testa och hur ni planerar lägga upp recensionen. Är det fler än två som anmäler sig som frivilliga testare kommer jag att välja utifrån antalet inlägg och/eller visat engagemang i Byggahus forum.

[bild]
Hej
Vill verkligen testa denna. Jag har alltid använt en fogsvans tidigare, Nu ska jag såga till en ny altan, ca 80 kvm och såga till en del takvirke som har ruttnat. Då vore det bra med exakta sågsnitt med rätta vinklar.
Hälsningar Tor
 
Ställer givetvis upp som testpilot på sågen och ger en tuff recension.
Har både mindre egna och större andras projekt att testa den på.
Kan även få en hårdkörning i verksamheten.
💯💯
 
************** Jag skall sätta upp ca 90 meter golvlister och några dörrfoder i en lägenhet. Allt är grundmålat och nu måste allt kapas. Efter kapning limmar jag upp listerna alt spika, beror på vad som blir bäst för putsade o målade tretongväggar. Gör en sista strykning färg när allt sitter uppe. Lyan är möblerad redan men för ta bort saker eftersom, där det behövs. Jag är fotograf så kan ta vettiga bilder under processen. Skulle gärna vilja ha en kap :) Även en sänksåg för andra projekt :)
 
jag anmäler mitt intressen
har föregångaren och den börjar sjunga på sista versen kan man lugnt säga :)

halva husrenoveringen och halva garagebygget kvar + altanbygge.

recensionen kommer då självklart jämföras med den föregående modellen i olika tänkbara situationer
 
Redigerat:
Åh! Anmäler härmed mitt intresse! Har faktiskt slitit ut en PCM8 sen tidigare.

Jag och sambon håller på att slita isär huset hemma men är nu på väg att återställa det. Vi har bytt totalt 19 fönsterpartier som saknar smygar och foder i dagsläget.. Vi ska ska nog kunna testa av de flesta vinklar och kap under de närmaste månaderna :)

Renoverat hus med nya fönsterpartier utan smygar och foder, byggnadsställning och oavslutad takkonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsrum med osmyckade fönsterpartier och verktyg på golvet vid kvällstid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag behöver nog egentligen inte byta ut min PCM 8 mot en ny, men en fråga när jag ändå är igång angående produktnamn;
Vad heter den nya sågen?
Samma som tidigare, PCM 8 S?
Som det står på kartongen på bilden, PCM 8 SD?
Som det står på bosch .se, PCM 8 S Basic?

Gillar inte när man ersätter en produkt med en ny och behåller namnet...
 
Anmäler mitt intresse, då jag aldrig får tillbaka min utlåningssåg.

Recensionen kommer att vara i intervjuform där vi reder ut vad grannarna tycker.
 
Som en hemmafixarare man är, behöver jag en riktigt mackapär =) Ska bygga om 2 badrum med start i januari. Denna smidiga såg kommer att användas flitigt under projekt badrum. Den kommer att få bekänna färg då det är allt ifrån lister till reglar som ska kapas och giras.
 
Kul att så många är intresserade. Ni som anmäler er att testa, tänk på att jag kommer att välja någon som tydligt:

- motiverar varför man vill testa och
- berättar hur man planerar lägga upp recensionen.

De utvalda testarna ska recensera sågen i några filmer, kompletterat med text naturligtvis. Jag tänker mig att produkten unboxas, används och testas ur relevanta aspekter och redovisar detta i text och med bilder.

Testerna ska vara utförda och recensionerna publicerade på Byggahus.se senast 2017-02-28.
 
Anmäler mig också. Skall ju bygga altan utanför tillbyggnaden och som vintern ser ut att bli så blir det ju stombygge i mellandagarna.
 
Jag anmäler mitt intresse att testa sågen.

I mitt test kan det bli allt från grovkapning och panelkapning till precisionsarbete då jag har flera ställen att renovera (allt från tex invändigt/utvändigt garaget, invändigt i gästhus vid stugan till bygge av nytt uthus/vedbod) men framförallt även har en liten, betoning på liten, snickarbod i direkt anslutning till garaget där jag hobbysnickrar lite på fritiden. Där saknas definitivt en kap-/gersåg och jag får ofta ta till fogsvansen för att få in virke.

Min recensionsvideo skulle nog vara från snickeriet och borde kunna bestå av ett snickeriprojekt där all sågning/kapning utförs på Boschen, för att visa vad den klarar av och hur bra precision den har.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.