Hej,
Jag anmäler mig för testen.
Jag tycker inte om Bosch som hade flera fel och var inte så kraftig. Jag är väldigt intresserad att ser den nya modell. Jag har ett bra verktyg idag som kostade inte så mycket, jag vill gärna ser som Bosch kan vara bättre. Jag har mycket att göra då testen ska vara reellt.
Vi få ser.
Det är en rolig idée.
Charles
 
Testar gärna den nya modellen då min gammal gröna Bosch sjunger på sista versen! Ska bygga 120 m sarg till vårat nya ridhus! Orkar inte ens tänka på alla girningar som ska göras.....
 
Jag anmäler såklart intresse!

Har den tidigare varianten som nu efter ca 10 års slit är slut i lager mm och behöver en ersättare. Har därmed stora möjligheter att jämföra den gamla med den nya och bedöma eventuella förbättringar.

Ska i närmsta framtiden lista klart inne i huset då de sista rummen i huset renoverats, test av precision och noggrannhet i gersågning.

Sen blir det också bygge av en dubbel loftsäng med trappa i mitten och skrivbord under till våra två barn som delar rum. Mycket olika kapmoment där.

Håller tummarna!
 
Hej! Jag anmäler mitt intresse för att få testa denna maskinen.
Jag är i full gång med att renovera mitt gamla hus och den kapen jag har nu är inte säker. Klingan har en tendes att lossna.
 
Kan tänka mig att ställa upp.
 
Tänkte skriva något, men, jag har redan sågar så det räcker, tycker "tanten", ja ja, lycklig är den som får göra som den vill.... En annan gång kanske, ta det försiktigt med fingrar och andra kroppsdelar och ett förskottsgrattis till de lyckliga tu...
Mvh P-A

Ps, kul initiativ, heder åt dessa eldsjälar som orkar hålla på.
 
Blir trädäcksbyte till våren och en sådan såg vill underlätta det extremt mycket för mig som enbart har handsåg.
 
Har nyligen införskaffat en Bosch PTS 10 så en Bosch PCM 8 S matchar då rätt så bra. Håller på och hjälper en god vän att göra i ordning ett rum till hennes dotter. Det är golv som ska läggas, lister ska sättas. Ska även bygga altan och förråd och eventuellt göra nya köksluckor.

En recension skulle börja med en film med öppnadet av lådan och kolla innehållet. Sen genomgång av sågens funktioner och finesser. Självklart göra testsågningar och jämföra mot min gamla såg.
 
Jag testar gärna sågen! Sågen skulle bli utvärderad när jag bygger om hemma, nu vintertid är det saker som att kapa panel och lite mer fin-lir som bygga dörr, lister, foder och småsaker. Kanske den hinner med att såga till en och annan julklapp också! Den skulle få ersätta en gammal och sliten historia från ett lågpris märke och jämföras med denna.

Recensionen skulle inte som detta skrivas på mobilen :)
 
Jag vill gärna testa den då jag vill bygga en julstjärna som jag inte kan på den kapsåg som vi har idag. Den saknar tillräckligt med antal grader dvs den slutar vid 40 grader o jag behöver ha 80 graders vinkel för att få till en julstjärna. Vill även kunna gira en tavelram så att det blir snyggt i hörnen o även till dörrfoder o golvlister i vårt bygge på övervåningen. Även kunna kapa reglar till husbygget. Tror den skulle passa perfekt för mig som tjej som har börjat lära mig att bygga lite tillsammans med min man.
 
testar denna gärna. Har ingen såg alls idag och är i stort behov av en. Behöver såga till någon list och trösklar. Sen har jag fått för mig att göra en skärbräda och då behöver jag något att kapa med och som blir bra. Så hade varit perfekt att testa, blir filmer när jag packar upp och sen när jag sågar i lite olika träslag till bla skärbrädan.
 
Testar också gärna!

Har fullt med projekt som måste avslutas innan "den lilla onda klonen" anländer tidigt nästa sommar. Efter dess kommer jag troligtvis inte ha tid för barnsäkrande åtgärder på ett tag.

Projekten är:
Lägga golv i klonens blivande rum.
Regla upp en ny innervägg för att bygga ett gästrum så att mormor kan komma på besök.
Bygga en barngrind till källartrappen.
Montera staket mot landsvägen.
Bygga en större platsbyggd torkställning i källaren.
 
Jag har en metabo som sjungt på sista versen så länge så luften i lungorna tagit slut! Alltså luften i mina lungor eftersom den är så sliten och glapp att jag skriker både det ena och det andra varje gång den används. Skulle vara kul att testa denna såg eftersom man efter typ 3 timmar varje dag på byggahus.se fått "lära" sig att grön Bosch är skit! Därför vore det kul att se om det stämmer eller om den kan överraska både er och mig. Testen som jag kommer utföra är badrums renovering samt listning i några rum i ett hus från -46 (alltså inte 90 grader nånstans) skulle även kunna tänka mig att bygga lite smått och gott bara för att testa. Så några stora blomlådor till sommaratugan med knepiga geringar, lite byggjobb på bryggan. Självklart skulle alla uppgifter dokumenteras i både foto och film, även med text. Men som sagt tror jag inte den klarar nån av mina uppgifter;)
 
Har möjlighet att testa och jämföra med föregångaren. Min gamla PCM 8 S är fallfärdig. Kolet är slut och teleskopfunktionen har gett upp för länge sen. Man får rycka sågen mot sig och slå den ifrån sig...

Men det gör ju också att jag känner den väl efter de här åren ;)

En recension tittar rimligtvis på vad som följer med i lådan och om något av tillbehören är värda att spara denna gången. Därefter följer funktionell testning, bedömning av precision, och utvärdering av förbättringar.

T.ex. när jag återställer kapvinkeln, hur ofta vill jag då egentligen kapa med en svagt negativ vinkel? Kanske har man åtgärdat detta.
 
Den vill jag provköra. Jag håller på att dygga en övervåning på mitt hus. Utsidan (fasad och plåttak) har jag fått dit. Så nu kan jag vara inne i värmen och bygga innerväggar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.