Dags för att köra igång Byggahus.ses förstklassiga testverksamhet igen! Medlemmarna i forumet sätter verktyg på prov och berättar hur de fungerar i verkligheten.

Kap- och geringssågen Bosch PCM 8 S har fått en hel del kritik i forumet tidigare. Problem med lasern, problem med att sågen inte går att stänga av osv. Nu har de uppdaterat sågen och Peter Bosch har skickat två exemplar till oss.

Jag söker därmed två stycken frivilliga som vill testa och berätta vad ni tycker om den nya gröna kap- och gersågen modell PCM 8 S. Efter testet får du behålla verktyget. Precis som tidigare är motprestationen alltså att du berättar vad du tyckte.

De utvalda testarna ska recensera sågen i några filmer, kompletterat med text naturligtvis. Jag tänker mig att produkten unboxas, används och testas ur relevanta aspekter och redovisar detta i text och med bilder.

Testerna ska vara utförda och recensionerna publicerade på Byggahus.se senast 2017-02-28.

Anmäl ert intresse till mig i den här tråden senast tisdag den 13 december så att de hinner komma fram innan jul.

Motivera:

1. varför ni vill testa och
2. hur ni planerar lägga upp recensionen.


Är det fler än två som anmäler sig som frivilliga testare kommer jag förutom att titta på motiveringarna och hur ni planerar att lägga upp recensionen också att välja utifrån antalet inlägg och/eller visat engagemang i Byggahus forum.

Eventuell beskattning betalas av testaren själv.

Man håller i en förpackad Bosch PCM 8 S kap- och geringssåg redo för testning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
twoody och 6 till
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Är det fler än två som anmäler sig som frivilliga testare kommer jag att välja utifrån antalet inlägg och/eller visat engagemang i Byggahus forum.
Haha, det är ju hysterisk roligt. Om det är fler än två!

Jag anmäler mitt intresse och hoppas att jag blir ensam om att göra det :D

Jag fyller på med en motivering när jag har mer tid till det.
 
  • Gilla
Richard Rapp och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
nimhed skrev:
Jag anmäler mitt intresse och hoppas att jag blir ensam om att göra det :D
Skriver du två testrapporter sen då om du får båda sågarna? :D :cool:
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Anmäler mitt intresse.
Ska såga reglar och bygga stomme och inredning till mitt loft/gästrum ovanför garaget och perfekt stt få sätta den i test
 
Typiskt att jag redan köpt en och den har fått bekänna färg till både brygga och altan...
Ska bli spännande att läsa någon annans recension!
 
Testar gärna kap o gersågen, blir altanbygge till våren samt endel möbelsnickeri.
 
Hej, Jag anmäler mitt intresse att testa sågen. Jag håller just nu på att totalrenovera en lägenhet i Göteborg där jag gör rubbet själv. Kommer sågas lister, passbitar, väggreglar, karmar etc. Jag planerar även att bygga en platsbyggd hallmöbel och lite annat. Jag har arbetat som som snickare i 8 år och har enligt mig en god uppfattning av vad som funkar och inte i den här branchen.
 
Jag testar den mer än gärna. Ska byta dryga 100m2 trall så det kan behövas en bra såg.
 
Anmäler mitt intresse. Håller på och bygger min altan med uterum så en såg kommer väl till pass och blir därmed automatiskt testad ��
 
Härmed anmäler jag mitt intresse!

Hade varit ett perfekt test att göra nu när jag ska färdigställa ovanvåning på huset.
Jag har även ett garage som ska färdigställas invändigt. Jag har bara fått upp stommen än så länge.

Jag har dessutom en Festool kb12 som precis gett upp. Så hade varit ett bra test att jämföra dem.
 
Skulle gärna använda den och sen ge den en recention
Håller på att renoverar upp en jordbruksfastighet, så nog skulle den få bekänna färg hos mig.
 
Per Eskilsson skrev:
Dags för att köra igång Byggahus.ses förstklassiga testverksamhet igen! Medlemmarna i forumet sätter verktyg på prov och berättar hur de fungerar i verkligheten.

Kap- och geringssågen Bosch PCM 8 S har fått en hel del kritik i forumet tidigare. Problem med lasern, problem med att sågen inte går att stänga av osv. Nu har de uppdaterat sågen och Peter Bosch har skickat två exemplar till oss.

Jag söker därmed två stycken frivilliga som vill testa och berätta vad ni tycker om den nya gröna kap- och gersågen modell PCM 8 S. Efter testet får du behålla verktyget. Precis som tidigare är motprestationen alltså att du berättar vad du tyckte.

De utvalda testarna ska recensera sågen i några filmer, kompletterat med text naturligtvis. Jag tänker mig att produkten unboxas, används och testas ur relevanta aspekter och redovisar detta i text och med bilder.

[bild]
Om jag får vara testare kommer jag börja med en genomgång av innehållet i kartongen, enkelhet att komma igång, precision avseende vinklar genom att såga några passbitar och i de fall jag kan även mäta avvikelsen.

Jag och min fästmö renoverar rum för rum på nedervåningen i huset, i den processen skulle sågen komma väl till pass och ersätta vår lågkvalitetssåg från Best tools. Renoveringen dokumenteras just nu i bilder på min hemsida Experienceeverything.net under teknikkategorin och tanken är att jag även ska beskriva allt som gjorts kopplat till bilderna. Sågens första användningsområde i huset blir antagligen till nya reglar i halltaket efter att det befintliga halltaket rivits.

Jag läser ofta på det här forumet om många intressanta saker så jag hoppas jag kan bidra tillbaka.
 
Anmäler mig också. Är alltid sugen att testa nya verktyg som förhoppningsvis håller måtten :)
 
Snailman
Hoppsan, läste tills jag såg att den var grön ;)

Min blå börjar bli rätt sliten, men den ska nog orka med lösvirkeshus nr2 också, med lite olja och eventuella ytterligare reservdelar.

Så anmäler mig inte, men skulle det dyka upp nån blå framöver (y)
 
Är mitt uppe i helrenovering av ett hus från 59, håller på med rivning av insidan just nu. Sågen vore perfekt att använda när det är dags att börja bygga upp insidan igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.