Vad kostade delen?
 
Andy78 skrev:
Vad kostade delen?
Kommer inte ihåg exakt, men under 900kr inkl en 1-örad slangklämma och frakt. Direkt från Cylinda.

Mvh /Moribusken
 
electroluxaren skrev:
.....I värsta fall har kretskortet fått stryk
Var hittar jag detta kretskort?

mvh/ Moribusken
 
A
bakom knappsatsen i dörren sitter kortet
 
Fick hem spolarmsväxlaren idag och bytte den, men det verkar som om den undre armen inte roterar trots bytet:(. Nu testade jag bara snabbdiskprogrammet men tycker ändå att den borde rört sig. Ska köra en disk till innan jag bryter ihop totalt:p.

electroluxaren skrev:
bakom knappsatsen i dörren sitter kortet
I och med att min maskin är en FI (helintegrerad), antar jag att jag får tag på kretskortet efter att ha tagit bort träfronten på luckan? Mina knappar sitter ju uppe på luckan. Såg på Cylindas sprängskiss att det fanns nåt som hette "Styrdon" för 2400kr :O... är det denna del som avses, eller går kretskortet att få tag i separat?

Finns det inte nån "Vitvaru-skrot" där man kan köpa begagnade delar.....? :p

mvh/ Moribusken
 
A
hej
svar
ja ta bort träluckan först
ja dyrt men så är det
nej svårt med beg delar till integrerade maskiner
 
Inget annat, billigare, som skulle kunna ge samma symtom som man kan kolla först...?
 
Du har förståss kontrollerat själva armarna så att det inte sitter riskorn eller nåt i själva hålen?
 
Anna_H skrev:
Du har förståss kontrollerat själva armarna så att det inte sitter riskorn eller nåt i själva hålen?
Ja, det var det första jag kollade
Mvh /Moribusken
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
....ja ta bort träluckan först....
Nu är träluckan borta, men blir inte klok på hur jag kommer in till styrdonet? Antar att frontplåten måste bort. Det verkar som man förutom 3-4 små torx på var sida om luckan(från insidan), även måste lossa de två lite större på lucksidan. Dessa verkar sitta med gänglåsning och även hålla en del av gångjärnet - kan det stämma? Isf känns det klokt att först släppa på luckfjädrarna...

mvh/ Moribusken
 
A
Ja torxen måste bort dock inte de större som håller ggjet
 
Tycker det ser ut som hela frontplåten(bakom träfronten) måste bort för att komma åt styrdonet. För att få bort detta så tycker jag att det ser ut som om de skryuar som är markerade i blått behöver tas bort. Men det är de skruvar som är inringade i rött som jag undrar över. Dom verkar sitta som berget och jag fick för mig att dessa hade nåt med gångjärnen att göra...?

Har alltså haft träfronten borta, men tillfälligt skruvat tillbaka den för att kunna använda maskinen för överkorgsdisk.

mvh/ Moribusken
 
  • Dishwasher front plate with screws marked in blue and red circles indicating points of interest in a repair discussion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av diskmaskinfront med skruvar markerade i blått och rött för demontering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
de blåmärkta på sidorna skall bort
de två till låset uppe kan du nog vänta med fast det är inge fel att ta boet dém redan
 
A
sen har du väl två på insidan oxå?
 
electroluxaren skrev:
sen har du väl två på insidan oxå?
Ja, sitter två långt ner på insidan. Sen vet jag inte om det finns några skruvar
på luckans insida, under skyddet till fläkten...?
Lossade de blå på sidorna, men frontplåten satt som berget ändå. Försökte bända
lite försiktigt men vågade inte ta i. Får testa igen...

mvh/ Moribusken
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.