kristofer12345
Hej!

Har ett platt betong tak som har isoleringsblock o sedan betong o sedan pappa som ytskikt.
Men vill tillägga isolering till detta tak, med frigolit eller något, men jag vill ej riva bort papper som är lagd sen tidigare, ,men vill heller ej smälla på med nytt ytskikt när isoleringen är lagd. Någon som har idéer på hur jag kan göra på snabbast bäst sätt, o typ av isolering jag kan använda ?@!

Tacksam
 
kristofer12345
*papp
 
Isolera på insidan är väl enda alternativet om du inte vill ha nytt ytskikt?
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
term skrev:
Isolera på insidan är väl enda alternativet om du inte vill ha nytt ytskikt?
Aa, men blir lite mekkigare, plus måste ha något undertak sedan..?! Eller du har något bra förslag inne?!@ :)
 
Jag är inte tillräckligt med på hur konstruktionen ser ut och var ev. fuktspärrar finns. Betongtak låter som en källare eller garage?

Det är ju oftast mycket lättare och bättre att isolera utsidan. Lägga nytt ytskikt ute är dessutom mycket billigare och enklare....
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Bort med pappen, på med mer cellplast och dit med pappen igen. Tar ju inte en evighet, så varför inte.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Johannes Carlsson skrev:
Bort med pappen, på med mer cellplast och dit med pappen igen. Tar ju inte en evighet, så varför inte.
Hur tar jag bort svetsad papp från betong ? Går det återvinna.
 
M
kristofer12345 skrev:
pappa som ytskikt.
Eftersom jag är en man av ordvitsar och som ideligen skall pracka på dessa på min omgivning så kan jag ju inte låta detta gå förbi obemärkt!

Tack för den (y) :wow:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.