Hej!
I det huset vi skall bygga är det Tarkett Viva som är standard i så gott som alla rum. Ni som har det golvet dela med er av era erfarenheter.
För- och nackdelar etc.

/ Anna
 
Hej
Vi bygger lb-tornugglan och valde bort detta golv eftersom det inte är slipbart och vi har små barn, tänker istället lägga klinkers i kök för att minska risk för fuktskador i golvet. troligvis kommer vi köpa 14mm ekparkett på byggmax (barlinek) och lägga i bottenvåning och laminat uppe. vi fick 32 000 tillbaka när vi valde bort golvet och detta kommer vi klara oss på när vi istället köper själva. Läggningen ingår fortf förutom i klinkers i kök som vi får lägga till lite för.

Jag har läst nån stans i forumet att det var andra som var missnöjda med golvet pga att det inte var slipbart. Men det ser väldigt finns ut!
 
Golvet blir väldigt fint. Åtminstone 2-stavs ek med oljat utseende. Ska bygga Pärlugglan och där ingår tyvärr inte denna modell av Tarkett Viva så därför krediterade vi också golven.

Har också varit inne på barlinek. Verkar vara väldigt fina golv till rimligt pris. lite orolig att det är för stora skillnader i färg på plankorna. Berätta gärna om ni provar.
 
Har lagt Tarkett Viva både Valnöt 3-stavs mattlack och helplanka i Ek mattlack...jag säger bara fy fabian va snyggt det blev och lätt att lägga var det också!! ;D
Med den matta lacken ser man inte repor lika lätt heller och inte smutsen heller!!

Inte får man ett så billigt golv som ser så otroligt snyggt ut i dom träslagen annars!
Och hållbart är det också...till viss del.

Hur många slipar om sina parkettgolv tror ni???
och hur ofta, inte så värst många och det tar nog många år innan man slipar om det.
När man sedan ska slipa om det är man trött på det, och vill lägga något nytt istället! ;D

 
Tackar för svaren!
Jag tror att vi kommer att behålla Tarkett Viva golvet, det får bli till att byta ut golvet när det är dags.

// Anna
 
EARTH22 skrev:
Har lagt Tarkett Viva både Valnöt 3-stavs mattlack och helplanka i Ek mattlack...jag säger bara fy fabian va snyggt det blev och lätt att lägga var det också!! ;D
Med den matta lacken ser man inte repor lika lätt heller och inte smutsen heller!!

Inte får man ett så billigt golv som ser så otroligt snyggt ut i dom träslagen annars!
Och hållbart är det också...till viss del.

Hur många slipar om sina parkettgolv tror ni???
och hur ofta, inte så värst många och det tar nog många år innan man slipar om det.
När man sedan ska slipa om det är man trött på det, och vill lägga något nytt istället! ;D

Valnötsgolvet är bara så fruktansvärt vackert.....dräggel....dräggel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.