håller på att byta ut rören till mina radiatorer, pga dom börjar blir dåliga och läcker, har rivit upp golvet i 2 rum och ska byta där. nu har jag kommit fram till pannrumet. och det ena röret lossna precis men returledningen går inte att rubba. har dragit så mycket jag törs. det är jäkligt trångt precis över pannan och ett t-kors och koppar med presskopplingar på andra sidan så vill inte förstöra det. kan man värma med en minibrännare för att få det att lossna eller måste man dit med kraftigare grejer?
 
Krilleman
Klart man kan värma. Men tänk då på att inte skada gummit på presskopplingarna om dom sitter nära!

Hur trångt är det? Stilla forumets hunger och lägg upp en bild på spektaklet!
 
jag kapade kopparröret så jag kunde ta i lite hårdare så släppte den tillslut. men den gängade upp sig på andra sidan t-korset men nu åker den i skruvstädet och förhoppningsvis kan man få bättre tag på grejerna.

det här som "bara" skulle ta någon timme tog en hel eftermiddag som vanligt när man planerat
 
  • Gilla
Rillzzz och 1 till
  • Laddar…
Och där fick du förståelse för att ett snabbt ingrepp ochså kan bli till en större faktura från röris.. LIFE LESSON OCCURED
 
Krilleman
Blund skrev:
Och där fick du förståelse för att ett snabbt ingrepp ochså kan bli till en större faktura från röris.. LIFE LESSON OCCURED
Det där var väl enda ett lite tråkigt svar. Hur hjälper det TS frammåt?
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Det jag fråga vad om man kunde värma med en minibrännare och om den skulle ha nå inverkan eller om den var för klen. förhoppningsvis har rörisarna lite bättre grejer än vad jag har annars ber jag nog hen vända i dörren😁
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.