Konsulten skrev:
Administrationsinterfacet är spärrat ja (och de vägrar dessutom att ge dig lösenordet trots att du tvingas betala för burken). Men användarinterfacet som du kommer åt via [länk] har fabrikslösenordet inställt (SubB:SubB). Det kan vem som helst som läst manualen från VOOD (finns på nätet, såklart). Det kan du dessutom inte ändra eftersom Telia vägrar ge dig administratörslösenordet. I användarinterfacet kan du t.ex. se alla telefonloggar.

Så var det i.a.f. inställt i den VOOD VRG121 jag tvingades köpa. Står ju ingenting i Telias installationsmanual angående detta så de flesta är nog lyckligt ovetande.
Lustigt, de verkar ha ändrat nåt, "the page is not avaiable" står om man loggar i /user-katalogen med SubB/SubB
 
EoJ skrev:
Lustigt, de verkar ha ändrat nåt, "the page is not avaiable" står om man loggar i /user-katalogen med SubB/SubB

Japp, de har ändrat det. Mitt fel, är jag rädd. Sorry. ::)

Hade naturligtvis velat ändra det själv, till ett lösenord jag själv känner till och ingen annan. Men det är ju Telia vi talar om. Och då blev det så här i stället. För alla.
 
Konsulten skrev:
Japp, de har ändrat det. Mitt fel, är jag rädd. Sorry.  ::)

Hade naturligtvis velat ändra det själv, till ett lösenord jag själv känner till och ingen annan. Men det är ju Telia vi talar om. Och då blev det så här i stället. För alla.
Lustigt, vi har haft lite problem med att få samtalen uppkopplade sista tiden och jag tänkte att det kunde ge nån ledtråd att kolla i samtalslistan. När jag sen ringde till Telia sa de att de inte heller kunde titta i samtalslistan längre ?? :-?
 
EoJ skrev:
Lustigt, vi har haft lite problem med att få samtalen uppkopplade sista tiden och jag tänkte att det kunde ge nån ledtråd att kolla i samtalslistan. När jag sen ringde till Telia sa de att de inte heller kunde titta i samtalslistan längre ?? :-?
Har haft samma problem. Ringer men det kopplar inte. Lägger jag på och ringer igen så går det fram. Orkar inte bråka mer med Telia. Skall ändå byta så fort avtalet går ut.
 
Konsulten skrev:
Japp, de har ändrat det. Mitt fel, är jag rädd. Sorry.  ::)
Ungefär samma sak sker med tele2.

Däremot tror jag det går att "nollställa" en voodbox från t.ex. tele2/telia så att den "töms" och man kan köra den (med manuell konfiguration) mot någon annan sipoperatör.
 
yxis skrev:
Ungefär samma sak sker med tele2.

Däremot tror jag det går att "nollställa" en voodbox från t.ex. tele2/telia så att den "töms" och man kan köra den (med manuell konfiguration) mot någon annan sipoperatör.
Japp, det skall gå (*0**1396# enligt uppgifter jag hittat på nätet). Då får den dock inga uppdateringar längre. För att den skall få det måste man knyta den till en operatör.

Kommer med största sannolikhet byta från Telia när avtalet går ut. Om de inte drastiskt ändrar policy när det gäller kundvård.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.