Frugan och jag ville ha en ny ytterdörr i teak och googlade runt och fastnade för en dörr från SnickarPer i teak och aluminiumribbor. När offerten dök upp insåg vi att den var samma summa som en mindre bil gick jag ut och började slipa min gamla fula dörr. Såhär blev det;
 
  • Nyrenoverad ytterdörr i teak med aluminiumdetaljer och bubbelformat glas, invid en vitputsad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad ytterdörr i teak med glasdetaljer på en tegelhusfasad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyrenoverad ytterdörr i teak med inslag av aluminiumribbor och färgat glas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad ytterdörr i teak med slipad yta och glasrutor omramade av aluminiumribbor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad ytterdörr i teak med glaspartier och aluminiumribbor, inbyggd i en stenklädd fasad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad ytterdörr i teak med sidoljus av bubbligt glas och en dekorativ grön hjärtformad krans.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jonas_123 och 21 till
  • Laddar…
Kan nån moderator rotera dom tre snea bilderna eller kan man göra det själv? Var ett tag sen jag lade in en tråd här...
 
Supersnyggt. Jag hade nog även bytt glasrutorna för att få ett bättre helhetsintryck.
 
  • Gilla
Pontus Berg och 1 till
  • Laddar…
Jo vi var inne på det först men jag gillar det gula bättre nu när dörren blev ok. Skall måla teglet och byta panelen ovanför dörren så då kanske det blir mer glasklart om vi skall byta det eller ej.
 
Lite svårt att se men du menar väl inte att du ska måla hela tegelfasaden?
 
Robert63 skrev:
Supersnyggt. Jag hade nog även bytt glasrutorna för att få ett bättre helhetsintryck.
Nej nej nej!

Det där glaset modell flaskbottnar är ju klassiskt!
Snacka om vintage :)
 
  • Gilla
godeha och 2 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Lite svårt att se men du menar väl inte att du ska måla hela tegelfasaden?
Skulle bli grymt bra :)

TS. Vad nya trycken lyfter :) Beträffande det gula glaset, så är du ok med det ska du förstås behålla det, men det ger sig när du målat. Btw, antar att rätt många ytterdörrar åker på tippen helt i onödan.
 
Jo vi funderar på att måla fasaden. Takbyte är beställt. Ett enfamiljshus med grå fasad och ett tegeltak med omgivning i dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Robert63 skrev:
Skulle bli grymt bra :)

TS. Vad nya trycken lyfter :) Beträffande det gula glaset, så är du ok med det ska du förstås behålla det, men det ger sig när du målat. Btw, antar att rätt många ytterdörrar åker på tippen helt i onödan.
Jo det lär ryka en och annan gammal dörr i onödan. Nu skall jag i ärlighetens namn säga att det har varit ett jävla pysslande att få dörren som den ser ut idag. Är gammal målare så jag har slipat en del dörrar förr men denna trodde jag inte att det skulle gå att få fason på.
 
Om man köper en tegelvilla så trodde jag att man ville åt underhållsfriheten? Det enda du gör är att betala för att få återkommande utgifter.

Men estetiskt köper jag det helt. Men här kan ju förnuft och känsla ha olika styrka. Ibland är största argumentet husfrid :p
 
Snyggt!
Vad har du ytbehandlat med?
Jag har en Diplomatdörr som egentligen är i bra skick, det är bara det att lacken är sönderbränd av solen, den skulle behöva en omgång.
Måla fasaden däremot, jag har aldrig sett en målad tegelvägg som blivit bra, det blir aldrig snyggt och det tar bort fördelarna med tegelfasad.
 
Har man stört sig på dom bruna fogarna i fasaden i femton år kan man leva med att måla om fasaden vart 7-8:e år. Man borde ju rulla fasaden på typ en dag om man är målare.
 
Fotografen skrev:
Snyggt!
Vad har du ytbehandlat med?
Jag har en Diplomatdörr som egentligen är i bra skick, det är bara det att lacken är sönderbränd av solen, den skulle behöva en omgång.
Måla fasaden däremot, jag har aldrig sett en målad tegelvägg som blivit bra, det blir aldrig snyggt och det tar bort fördelarna med tegelfasad.
Slipat med 40-papper och slipmaskin, oljat med Herdins teakolja.
 
Ok, tack!

(Är väl inte till någon tröst, men jag har vita fogar i min vita tegelfasad...:p;) )
 
Fotografen skrev:
Ok, tack!

(Är väl inte till någon tröst, men jag har vita fogar i min vita tegelfasad...:p;) )
Nej, det är ingen tröst. Ingen tröst alls. :)
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.