Någon som sett lite roliga specifikationer på Google Home?
Framförallt om de stödjer 110/230V eller om den är låst till 110v.

Funderar nämligen på att beställa en från USA, känns som man har lite mer möjligheter med den än Amazon Echo när google redan vet allt om ens liv :)

https://madeby.google.com/home/

Börjar säljas den 4:e november.

Stöd för IFTTT borde innebära att man kan använda den med sitt existerande HA system hyffsat.
(Är mest ute efter tex "Ok Google, Time for bed" för att släcka alla lampor i huset tex när det gäller HA

Google Home smart högtalare på en trähylla bredvid en vit vas med tulpan och en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
)

Landar på runt 2000 inkl shipping service och moms/avgifter.

Alt. Amazon Echo som landar på nåt liknande från england skulle jag gissa på. Men då tappar man tex trevlig integration med Chromecast.
 
Redigerat:
Säljs väl inte i Sverige än och även om det går att köpa via omvägar så är det väl risk för att det inte funkar så bra om inte "infrastrukturen" finns. Har läst vissa som har både den och Amazon Echo och som anser att Echo är bättre framförallt för att den svarar mycket snabbare på allt, Googles är långsammare. Men konceptet är klart intressant!
 
  • Gilla
Torpolle
  • Laddar…
Att det inte säljs i landet är inte direkt ett problem sedan många år tillbaka.
Det blev en Echo (dot tom) som jag väntat leverans på. Var lite delade meningar om home , så känns som man kan avvakta där ett tag.
 
Frågan är om du kan använda den i Sverige. På ett eller annat sätt går det väl men frågan är hur användbart det blir. Det här typen av produkter brukar kräva anpassning av tjänster för resp. land. Kan ligga avtal och liknande och hindrar. Det kan finnas spärrar som känner av vilket land man befinner sig i. Jag kommer nog att vänta tills Echo eller Home släpps officiellt i Sverige, om så blir fallet.
 
dhanjel skrev:
Att det inte säljs i landet är inte direkt ett problem sedan många år tillbaka.
Det blev en Echo (dot tom) som jag väntat leverans på. Var lite delade meningar om home , så känns som man kan avvakta där ett tag.
Har du fått din Dot än, funkar bra?

Såg att det går att få Chromcast support via lite hack och en Raspberry Pi.

Samma verkar gälla för att kunna integrera med en HC2 eller liknande

Funderar på antingen en Google Home eller echo Dot, båda finns på hyllan hos BestBuy, för 129 respektive 50 USD, som jag passerar på väg till hotellet från kontoret.
 
TeroM skrev:
Har du fått din Dot än, funkar bra?

Såg att det går att få Chromcast support via lite hack och en Raspberry Pi.

Samma verkar gälla för att kunna integrera med en HC2 eller liknande

Funderar på antingen en Google Home eller echo Dot, båda finns på hyllan hos BestBuy, för 129 respektive 50 USD, som jag passerar på väg till hotellet från kontoret.
Japp, haft den i någon vecka. Tycker den är riktigt smidig. Har den integrerad mot samsung smartthings, men har även testat domoticz via ha bridge.

Annars så använder jag den mest för alarm, timers och lyssna på mina audible böcker och spotify.
 
Någon som vet varför jag inte kan se någon temperatur i Google Home? Klickar jag på Rumstemperatur så kommer jag endast till en konfigurerations sida?

Någon som för övrigt har koll på om Google Home kommer bli så kompetent som Apple Homekit är?

//Patrik
 
  • Mörkt tema, smart hem-app, enhetskontroll, badrum, entré, hall, knapp för att lägga till enheter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av enhetsinställningar, troligen för smart hem-styrning, text på svenska, innehåller röstkontrollalternativ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.