Står i begrepp att skaffa villalarm. Har haft besök av Verisure men kommit till insikt att det blir för dyrt med månadskostnad på 400kr i månaden. Såledesblir det friköpt larm och har där svängt in på Visonic Powermaster10. Tänker mig att köpa färdigprogrammerat från ex Protexus eller KLSAB för att få ett enkelt installationsförfarande (har jobb och småbarn så jag hinner inte mecka med detta 7 kvällar i veckan...). Vill dock ha friheten att själv kunna stänga ned larmet och koppla bort detektorer vid renovering samt byta batterier själv etc...

Innan jag trycker på köp knappen vill jag dock kolla om det finns någon med erfarenhet av detta larm. Nöjd? Missnöjd? Finns det nyare modell på gång? Om man kör kamera mot larmcentral - vad och när kan larmcentralen titta på bilderna?

Söker ett tillförlitligt larm med minimalt behov av omvårdnad men som ändå är modernt med husdjursanpassning, branddetektor, app, kamera och taggar. Uppkoppling till Larmcentral är också ett krav.
 
Biff, du har pm.
 
Hej
Har samma kravspec som TS. Kan du dela med dig av PM, barfotalasse?

mvh
 
Gjorde som du en egen uträkning och kom fram till att eget larm kopplat till larmcentral var billigare och för mig, bättre. Köpte ett Visonic Powermaster 10 samt 3 st rörelsedetektorer (ej kamera), 3 st magnetkontakter, trådlös utomhussirren samt en touch manöverpanel. Jag är mycket nöjd och än så länge har inget strulat. Larmet kom konfigurerat och klart med bra instruktioner och det var bara att skruva om sakerna och plugga i batterierna så var jag igång.
 
Så även jag står i begrepp att skicka det gamla uppkopplade Securitas larmet på tippen och gå in för "eget".
Barfotalasse - har du lust att upplysa mig lite också?
 
Tar också gärna ett PM @barfotalasse :)
 
Oj då, ni tror jag är är en sann överdängare på denna! :) Jo, nog delar jag med mig. Börjar pyssla med att frisera till pm nu... :cool:
 
@barfotalasse. Gammal tråd men du kanske kan dela med dig av detta pm till mig också alt skriva ner det i tråden?
 
Corpes, har skickat pm. Få se om jag kan sammanfatta och skriva i tråden. :) Har lite mycket att greja med.
 
  • Gilla
kiwimannen
  • Laddar…
barfotalasse skrev:
Corpes, har skickat pm. Få se om jag kan sammanfatta och skriva i tråden. :) Har lite mycket att greja med.
Låter bra om du kan få ihop en sammanfattning i tråden. Ser jag fram emot.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.