Nu har jag lagt in en direkt länk på hemsidan!

Klicka på knappen kökstak!

// Snäckan
 
Det går att göra sådana konsoller, antingen har man tur och har krokvuxet virke liggande eller så får man göra dem som limträ, troligen i tre lager. Ett jäkla pyssel bara.

En annan sak, med den flacka taklutningen så är det lite vanskligt att resa upp den nedersta raden pannor som man normalt gör (med stående bärläkt eller kil)
Det blir snarare bakfall och undertaket får på f_n rätt snart.

I somras var jag på tre tak med exakt det problemet och de tre taken hade nedersta sex brädorna helt uppruttna, lösningen blev att inte resa den nedersta pannraden utan låta den följa resten av taket.

Skall ni inte ha hängrännor där förresten?

/Kent
 
Snickarboden skrev:
Skall ni inte ha hängrännor där förresten?

/Kent
Jo - det kan man ju tycka... vi får väl fixa det själva nån gång...
Vi ska träffa entreprenören (vår samordnare) imorgon bitti och gå igenom de fel vi anser vara gjorda enligt ritningrna....

Håll tummarna.

// Snäckan
 
Helt OT! Grattis till Wilma och ett fantastiskt vackert hus (även om jag tycker att det är fusk att bygga hus i gammalt utseende ;D ;D ;D). Speciellt imponerad av hur du hinner administrera och ändra på hemsidan samtidigt som du har en nyfödd och två befintliga barn! Detta borde alla arbetsgivare begripa - det finns ingen som är så effektiv som en småbarnsmamma!
 
co skrev:
det finns ingen som är så effektiv som en småbarnsmamma!

hahahah! Jag skriver en bok också! ;)
Visst är mammor fantasiska!

// Snäckan
 
Tråkigt med allt strul, hur svårt kan det vara egentligen att följa ritningar etc???
Ville iaf passa ¨på och gratta er till det urmysiga huset!!! Väl värt slitet hoppas jag att ni tycker och grattis till den nya familjemedlemmen!

kram på er!
 
Det är inget problem att fixa såna konsoller, och det är ju ett relativt litet tak så det kan inte vara några större laster heller.

Det innebär givetvis lite mer jobb (och kostnad) än att bygga med raka, men det borde ju leverantören ha räknat in i huspriset kan man tycka.

Självklart ska ni ha det ni har beställt, alternativt ett prisavdrag motsvarande vad det skulle kosta att beställa ett korrekt tak från annan leverantör.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.