Vi hade nästan bara entreprenörer från Södertälje som bygger åt lite olika husleverantörer och... jag kan inte komma på en enda jag skulle kunna rekommendera. Tyvärr, inga tips från oss.

FlitigaLisa - stå på er! Har inte byggnormerna följts så ska golven förstås göras om. Men möjligheterna att få dåligt folk att komma tillbaka och rätta till sina fel verkar små... en bra advokat kan vara till stor hjälp. Eller att snacka ihop sig med andra som haft samma firmor som man själv. Hur kunde TH rekommendera dåliga firmor? Dags för dem att ta sitt ansvar och inte bara sitta och håva in pengar tycker jag. Att firmor de rekommenderar inte bara "försvinner" är ju ett grundkrav.

Men vi har liknande problem med våra entreprenörer och vår husleverantör. De kör vidare tillsammans på nya projekt.
 
Aha - ute vid pizzerian - Ekeby? Det ligger en sträng med nya hus längs vägen har jag sett.

Fantastisk hjälp du hade med bygget! Helt klart bra med kontakter!

Vilken av villorna är din ifall man skulle råka åka förbi? Har du ett enplans eller en o halvplans?

Iram - TH husen har planlösningar som är fantastiskt bra och det är inget problem om man vill ändra någon vägg osv. Vad man behöver göra är att kolla, kolla, kolla entreprenörerna. Annars så sitter man med skägget i brevlådan. Även om de är rekommenderade av husföretaget. Det har vi dyrt fått erfara.

Räkna också med att tillbringa en del tid ute på bygget och läs på så mycket du kan om att bygga hus. Undrar du något så fråga här på forumet - för det mesta så är det någon som vet eller som vet vart man ska vända sig för att få svar.

//Sly
 
Mastermind - du har helt rätt!

Om inte om hade varit så hade jag kunnat varna dig för den entreprenör som du hade. Har så här i efterhand fått veta genom kontakter här i stan att de inte har något gott rykte här. Kan det vara därför de tog sig till er stad för att få jobba? :-[

//Sly
 
Sly_fox skrev:
Mastermind - du har helt rätt!

Om inte om hade varit så hade jag kunnat varna dig för den entreprenör som du hade. Har så här i efterhand fått veta genom kontakter här i stan att de inte har något gott rykte här. Kan det vara därför de tog sig till er stad för att få jobba?  :-[
//Sly
Säkert är det så! Och här i stan har de fortfarande arbete!
 
SlyFox
-
Helt rätt,ovanför pizzerian,på gatan finns det fem th,ett eksjöhus,ett fiskarheden,ett lösvirke,ett björklidenhus,ett sävsjö trähus och så mitt hantverk  ;D.
Mitt hus är den faluröda enplanaren på 150m2 bredvid den blåmålade eksjöhus kvadraten.
Det var inte gratis hjälp jag hade  :-/,men allt går ju inte att göra själv och jag är nöjd med mina entreprenörers insatser,dock så tror jag att jag hade inte kunnat komma billigare undan,utan att byta ut de material jag ville ha.
Jag hade kunnat göra allt på sammanlagt 1,8 men då hade blivit kakel för 80kr/m2 istället för 220kr/m2,indesit istället för husqvarna,plåtkamin istället för tegel,laminat istället för parkett osv...
Det finns fina tomter vid murverket,nedanför lina hage,jag var sugen på att köpa en tomt där och snickra ihopp en till för försäljning,men det finns en hel del kvar att göra med det här huset: bastu,duschutrymmet vid bastun,altan på baksidan,veranda till farstukvisten,spånskivegolv på vinden,skorsten till kaminen,klädskåp till sovrummen,en toa till osv...
Det tar aldrig slut,men det är tur det ,man kan planera projekten och utföra dem noggrant :D
 
Mastermind - menar du det? Det är ju därför sånna bara kan fortsätta och fortsätta... det borde faktiskt finnas en sån där svart lista som det finns för mäklare.

Pete_R - OKI ska åka förbi och kika nån gång. :)
 
Någon som har erfarenhet av CH anläggning AB när det gäller markarbete med grund? ???
 
Nej - vet inte vilka det är. Är det en S-tälje firma?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.