Hej!
Ni som bygger Trivselhus i Södertäljetrakten, vilka firmor har ni använt till elinstallation, snickare, gjutning av markplatta m.m?
Blev det billigare att anlita dessa än de som Trivselhus rekommenderade?
Blev ni nöjda med resultatet?

Tacksam för svar.

Iram
 
Vi gick på de hantverkare TH rekommenderade och det blev väl så där... nu vet jag att de inte anlitar dem med. Vi tog en annan plattsättare som jag kan rekommendera: Järna plattsättning

Var bygger ni? Vi bor i Järna (Kallfors) i ett omritat 521
 
Hej!
Vi har tittat på tomt ni 1:118 i Myrstugan. Där ska vi i så fall bygga någon variant av 429. Vi ska göra en hel del själva men inte badrummen. Har ni gjort något arbete själva?

Iram
 
Hej!
Vi fick produktionskostnaden idag. Det skulle landa på ungefär 2700 tkr, vilket vi tyckte var otroligt dyrt för detta hus. Vi skulle också vilja bygga ut huset lite så vi får se. Vi ska träffa säljaren igen.

Hur trivs ni i Myrstugan?

Iram
 
Vi trivs toppenbra! Närhet till skog och golfbana, bra grannar osv. Lite som på landet men ändå inte!
 
Hej

Vi har använt oss av de entreprenörer som TH rekommenderade och nej vi är inte nöjda - inte med alla i allafall. El - helt ok trots en del missar, röris - ok snickare/målare/grund - absolut inte och plattsättare - nej

Om du bestämmer dig för "deras" förslag så ta för allt i världen referenser! t ex genom att fråga här på forumet annars får du bara ref till nöjda kunder skulle jag tro.

Planlösningen på huset är toppen. Lycka till.

//Sly
 
Jag noterade att här i södertälje har th använt sig av taxab till grund,markarbeten och snickeri på två kåkar,på den tredje vet jag inte vem som gjorde grunden men snickarna kom från dennis östhlund bygg eller liknande,gjutningen har södertälje betong utfört i samtliga fall,även för mig fast jag byggde inte med th,plattsättarna,målarna,el och rörissarna har varit lite olika..
 
Det framkom att totalkostnaden för th`s med stardard utrustning har legat runt 3-3,2 nycklarna i hand inkl tomt & div avgifter,eftersom min kåk fick värdering på 3,2 så kan prissättningen vara ok
 
Hej var du nöjd med det arbete som gubbarna gjorde?

Iram
 
Jag antar att du syftar på södertälje betong ?
Ja,jag är nöjd,det är plant och jag har inte behövt flytspackla nånstans och det är ok fall vid golvbrunnarna.
 
Taxab gjorde vår grund och gjutning av plattan och den är allt annat än plan... tyvärr.
 
Taxab har väl lärt sig av misstagen och slutat själva gjuta betong 8),men visst bygger de th fortfarande,alla fall för tre månader sen...
Reparerade inte taxab den dåliga gjutningen med flytspackel ? ???
 
Pete_R skrev:
Taxab har väl lärt sig av misstagen och slutat själva gjuta betong  8),men visst bygger de th fortfarande,alla fall för tre månader sen...
Reparerade inte taxab den dåliga gjutningen med flytspackel ?  ???
Jo, de försökte lite här och där vilket nog gjorde det hela värre. Sen skrev snickaren på att han godkände plattan... och där står vi idag (flyttade in 20/2-04) med ett golv som svajar och lutar och ingen känner sig ansvarig. Snickaren går inte få tag på men vi kommer inte ge oss än på ett tag, golven ska brytas upp och allt ska göras om! Men tyvärr är man liten som privatperson i ett sådant här sammanhang...
 
Hej Pete R

Var i Södertälje/närheten har du byggt? Tänkte att du nog byggt utanför för vad jag vet har väl TH rest många fler villor än de 3 du nämner?

Själva har vi byggt i centrala Södertälje.

Vilka entreprenörer har du använt och kan du rekommendera dom?

//Sly
 
Jag har byggt i enhörna  :),de tre villorna jag nämnde och har följt på avstånd har byggts på min gata  ::)
Väggblocken och takstolarna restes av husfabriken,takpannorna av en kompis,elen gjorde brorsas kompis,vvs:en gjorde sonens klasskompisens pappa,kaminen murades av tiileri`s certifierade murare från Åbo,ventilationen gjordes av glasberga vent,grunden och markarbetet av Meraton,bergvärmen borrades av Svante Zethzon och jag har gjort resten själv  ;D !
Jag har räknat fel,det är vär fem stycken th på min gata inte tre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.