Hej,

Min far har sörjt sin Bosch POF 600 ACE fräs sedan den gick bort. Det fina med den var att den gick att montera i ett borrmasskinstativ.

Igår missade jag en annons på tradera. Det verkar finnas lite olika alternativ med samma diameter för hållaren. Bla POF 52.

Det kanske finns andra märken med. Om någon har en liknande modell skulle jag uppskatta ett mått på diametern för hållaren.



Bosch POF 600 ACE fräs monterad i ett grönt borrmaskinstativ DS 19 på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag förstår din far, jag har en 500 som hängt med i många år och är barnsligt förtjust i den. Har funderat på vad jag skulle ersätta den med om jag blev tvungen och har fastnat för Kress som har några fräsmotorer att välja på med 43mm hals och köra den i Bosch basen (om den passar, jag har inte kollat detta). Den största går att få med ER-16 spännhylsa och dom flesta kommer med plug-it.

Metabo har med 43mm hals både som komplett fräs med bas och som ren motor.

Hoppas att det löser sig:)
 
Metadon hade suttit fint, men den är för dyr. Får se om man kan hitta en Kress 500 W till vettigt pris
 
Metadon kan fungera men är mest tänkt för kroniska smärttillstånd och det här går väl över med en ny fräs? :p
 
Damn you autocorrect.

Inga andra heta tips på 43 mm maskiner? Axminster har en som heter Trendy och som verkar gå sönder inom 5 timmar. Lite mer driftsäkerhet vore bra.
 
Trend T4 är billigare, kan hittas billigare i England bland annat.
Har för mig att jag sett den i andra svenska småbutiker men kommer inte på just nu. Trend är väl bland de billigaste av "bra" märken.
http://www.tools4wood.se/overhandsfrasar/overhandsfras_T4


Edit - Oj såg nu att du skrev om Trendy? Antar att det var Trend du menade? Inte lika kul som Metadon men jag tror inte den är så dålig? Har i alla fall sett att folk gillar den större modellen.
 
Redigerat:
Nu har det blivit beställning, det blev en rakslip Bosch GGS 28 C för ca 2000 kr. Den kommer göra jobbet, oklart om det ingick spännhylsor dock.

Bosch GGS 28 C professionell rakslip med monterad slipsten.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.