Har någon av er nån erfarenhet av tretti.se vad gäller leveranser etc.
 
Hemmakatten
Vi har handlat en gång av dem. Vi (eller snarare fastighetsägaren) köpte då en glaskeramikhäll, 80cm bred, som var 1200 kr billigare än ute i butikerna. Leveransen skedde inom några dagar direkt hem. För 300kr demonterade de gamla hällen, modifierade "hålet" i bänken och monterade den ny. Klart prisvärt och duktiga montörer tyckte vi.
 
Köpte ett Side By Side kylskåp utav dom, priset var några hundralappar billigare men då ingick frakt. Så sparade 400-500 plus den ev fraktkostnaden (hyra släp) som skulle ha tillkommit.

Beställde på torsdag kväll på tisdag förmiddag fanns det hos mig. Enda negativa är att dom inte uppdaterar dig med leveransinfo, samt att det inte går att via tillval välja leverans in i lght.
 
Snailman
Konstiga leveranser de har, i onsdags så stod det att de hanterade det på sitt lager (var en beställningsvara så antar att den anlände till dem då) tidigare hade de skrivit nåt om fredag, på torsdagen hände inget, på fredagen så var det klart att skicka, och ett sändningsnummer fick jag hos bring. och när jag kollar idag så har bring inte tagit emot paketet, så de verkar oerhört långsamma av sig hela kedjan.
 
Oj vilket trådlyft. Nästan 12 år! :)

Många speditionsföretag får in en beställning om leverans och skapar då ett spårningsnummer. Dock så dröjer det tills transportören verkligen har fått varan i sin hand innan den går att spåra. Så har det i alla fall varit flera gånger när jag har beställt prylar från andra butiker som levereras av DHL eller Schenker.

Just Tretti.se har jag bara beställt av en gång och då tog det ganska lång tid, en vecka eller två om jag minns rätt. Dock så var de den gången ett par tusenlappar billigare än alla sina konkurrenter så jag väntade gärna ett par dagar extra.
 
Snailman
Jag är lite hämmad av att jag också beställde från elbutik, typ skickade dagen efter order och hämtades samma dag av transportföretaget och morgonen efter fanns det hos mitt paketombud.

2016-11-25 (14:10) Skickad från tretti.se
Bring påstår fortfarande att de inte fått paketet, om man söker på bring är det ju inte heller så mycket upplytande man hittar om dem.
 
Redigerat:
kommer aldrig mer beställa från tretti.se

köpte nyss en torktumlare, 3 veckors leveranstid och x antal telefonsamtal till dem
 
Köpte för ett par veckor sedan en frysbox via tretti.se. Gick snabbt och smidigt och de bar dessutom in frysen i förrådet. Jag har beställt flera gånger under åren utan problem.
 
yonna skrev:
Köpte för ett par veckor sedan en frysbox via tretti.se. Gick snabbt och smidigt och de bar dessutom in frysen i förrådet. Jag har beställt flera gånger under åren utan problem.
grattis... verkar vara ett undantag om man läser alla recensioner (som jag inte gjorde innan jag beställde, dumt av mig)
 
Fairlane
camaro1969 skrev:
grattis... verkar vara ett undantag om man läser alla recensioner (som jag inte gjorde innan jag beställde, dumt av mig)
Vilka recensioner tänker du på då?
På Prisjakt ligger det på drygt 9 i betyg och det får väl anses bra.
När jag köpte från dem för många år sen fungerade det perfekt, men det var nästan i samma tidsrymd som tråden skapades. :)
De senaste vitvarorna jag köpt har jag köpt från annat håll. där de varit billigare (eNemo, exempelvis fungerade bra). har ett svagt minne av att jag kanske försökte köpa tvättmaskinen eller torktumlaren av tretti eftersom den fanns i lager. Sen visade det sig att den inte fanns i lagret utan hos leverantören som hade fel lagersaldo. Avbokade och köpte från någon annan sida som också hade i lager, men som faktiskt hade eget lager, och inte förlitade sig på leverantörens lager. Är dock osäker om det var tretti.
 
Köpte en kyl/frys till fritidshuset i våras. Var en beställningsvara så det tog ca en vecka innan frysen enligt leverans beskedet levererades från Trettti. Sedan tog det två veckor för Bring att frakta skåpet dom 8 milen till mej, så det verkar som frakten är det som fungerar sämst.
Hade också problem med spårningstjänsten ringde Bring men dom kunde aldrig ge andra besked än att godset var på väg dom visste aldrig var det var, det var det ända dom kunde säga var att det gått vidare med en underleverantör.
 
Snailman
Stefan vtt46 skrev:
Köpte en kyl/frys till fritidshuset i våras. Var en beställningsvara så det tog ca en vecka innan frysen enligt leverans beskedet levererades från Trettti. Sedan tog det två veckor för Bring att frakta skåpet dom 8 milen till mej, så det verkar som frakten är det som fungerar sämst.
Hade också problem med spårningstjänsten ringde Bring men dom kunde aldrig ge andra besked än att godset var på väg dom visste aldrig var det var, det var det ända dom kunde säga var att det gått vidare med en underleverantör.
Ok, godset har ännu inte nått bring, ska dra ner på förväntningarna lite. ;). Tur att jag inte behöver den på länge.

Ska försöka handla resten av vitvarorna från tyskland istället, blir nog både billigare och snabbare leveranser.
 
Redigerat:
Snailman
Det kom till Jönköping nyss, så antar att de hämtat det trots allt.

Hur brukar bring kontakta en? Antar att det inte körs till postombudet.
 
Redigerat:
Fairlane skrev:
Vilka recensioner tänker du på då?
På Prisjakt ligger det på drygt 9 i betyg och det får väl anses bra.
När jag köpte från dem för många år sen fungerade det perfekt, men det var nästan i samma tidsrymd som tråden skapades. :)
De senaste vitvarorna jag köpt har jag köpt från annat håll. där de varit billigare (eNemo, exempelvis fungerade bra). har ett svagt minne av att jag kanske försökte köpa tvättmaskinen eller torktumlaren av tretti eftersom den fanns i lager. Sen visade det sig att den inte fanns i lagret utan hos leverantören som hade fel lagersaldo. Avbokade och köpte från någon annan sida som också hade i lager, men som faktiskt hade eget lager, och inte förlitade sig på leverantörens lager. Är dock osäker om det var tretti.
en googling gav detta tex
https://se.trustpilot.com/review/www.tretti.se

eller denna
https://www.reco.se/tretti-ab

såg även nån text om att tretti förfalskar recensionerna.

jag har beställt 1 gång av dem, och det har varit katastrof. gör aldrig om det!
 
Fairlane
Ja funkar det inte så förstår jag att man tappar förtroendet. Allmänt så är det nog fler negativa än positiva som skriver på reco eller trustpilot eftersom det kräver en aktivare handling än att svara på frågor från prisjakt. 35 svar på reco mot många tusen på prisjakt exempelvis.

Jag tror inte tretti fuskar med siffrorna på prisjakt. Det kostar mer än det smakar om man åker fast, men konspirationsteorier kommer alltid frodas på nätet. Det förtar dock inte dn upplevelse.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.