Hej!

Någon som har tips om var man kan köpa en tvättkorg med (bra) hjul. IKEA har en variant av "tvättsäck" men jag skulle vilja ha en mer traditionell tvättkorg, fast med hjul.

Edit:

Lägger till en bild som exempel på något liknande det som jag är ute efter.

Rosa plasttvättkorg med mönstrade sidor och hjul, två överlappande korgar bildar ett torn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Hur stor ska den vara? Bäras över trappor etc eller bara rulla runt i tvättstugan?

Tvättvagn/gallervagn går också att söka på

För 5:- finns det kundvagnar på ICA ;)
 
BirgitS skrev:
Går det bra med en sån här tvättkorg?
[länk]
Skulle föredra något som döljer tvätten lite mer och gärna med lock.

Johannes Carlsson skrev:
Hur stor ska den vara? Bäras över trappor etc eller bara rulla runt i tvättstugan?

Tvättvagn/gallervagn går också att söka på

För 5:- finns det kundvagnar på ICA ;)
Fem spänn! Är du tokig? De ger ju bort "plastfemmor" lite överallt. :D

Skämt åsido, det är postat under "tvättstuga" men korgen ska stå i ett relativt normalstort badrum. Tvättstugan ligger en lång korridor, en hiss, och ytterligare en korridor bort. Några trösklar finns och de kan man nog baxa/lyfta över men tanken är att slippa bära den så mycket som möjligt.

Storlek skulle jag säga som en "normal" lite större tvättkorg.
 
Tack för alla tips! Kom gärna med fler!

Vissa går nog bort men exempelvis "Säckvagn med lock" skulle kunna funka men 1295:- plus moms känns lite svettigt.
 
BirgitS
Redigerat:
Återigen, tack för alla kreativa förslag. Jag var och tittade på IKEAs "GRUNDTAL" och den kändes ganska rapplig. Den hade ett "lock" i form av tyg som stängs med blixtlås. Synnerligen pillrigt och irriterande, Nej tack! De hade även en annan utgående modell i samma stil.

Inspirerad av era förslag gjorde jag en, som det brukar heta i elforumet, tillfällig lösning. En gammal nödinköpt ölpirra från någon östersjöbåt letades fram och vips hade gamla bettan fått stödhjul:

Svart metallkärl på hjul, bundet till en korg, använt som en tillfällig lösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och som sagt, lösningen är tillfällig. Så fort jag hittar något bättre åker den ut. Troligen inom ett (tiotal) år. Och oroa er inte! Jag har fler ölpirror!
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Bygga perfekta lösningen själv är såklart bäst ;)
 
Riktigt snygg lösning tycker jag!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.