Ett I-landsproblem mindre...
Har länge stört mig på att det är jobbigt att sträcka sig in bakom soffan för att ladda dator eller telefon.
Hittade denna smarta pryl och den löste mina problem!
https://www.gelia.se/10_gel/gelia-el-1/grenuttag-skarvsladd-kabelvinda/grenuttag/4019045501

Grå hörnsoffa med inbyggt grenuttag på sidan, prydda med stjärnmönstrade kuddar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grenuttag monterat på väggen bakom en soffa för enkel åtkomst till el.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
oobum och 6 till
  • Laddar…
Snyggt!
 
Det var min själ en vettig produkt, en komplett enhet som redan från början är avsedd att fällas in i en möbel!
 
Intressant sajt, Gelia!

Inga möjligheter att se priset utan att logga in.
 
Kostar runt 500:-...
 
Hur lyckades du att få till tyget på soffan så bra? Sågade du upp ett hål (med dosfräs?) och häftade fast tyget inuti hålet kanske? Antar att du klippte tyget innan på nåt sätt? Man vill ju inte förstöra sin soffa likson ;)

Blir I vilket fall galet sugen på en sådan där!
 
Pear4Life skrev:
Hur lyckades du att få till tyget på soffan så bra? Sågade du upp ett hål (med dosfräs?) och häftade fast tyget inuti hålet kanske? Antar att du klippte tyget innan på nåt sätt? Man vill ju inte förstöra sin soffa likson ;)

Blir I vilket fall galet sugen på en sådan där!
Borrade först centrumhålet inifrån och när jag borrat igenom så tog jag en vass kniv och skar bort tyget runt centrumborret.
Efter det tog jag upp det slutliga hålet med en hålsåg, också det inifrån och var mycket försiktig så jag inte skadade tyget när jag sågade igenom trästommen.
Till slut skar jag upp ett ca 2cm mindre hål i tyget och snittade upp så jag kunde klämma fast tyget när jag monterade grenuttagen.
 
  • Gilla
Solari och 2 till
  • Laddar…
Like a boss! Blir till att beställa ett sådant :) Såg att det fans med 2st USB-uttag med :)
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Hemma hos oss så skulle laddare och uttag ganska snart blivit söndersparkat när man ska runda bordet.
Tror inte på den produkten.

Protte
 
prototypen skrev:
Hemma hos oss så skulle laddare och uttag ganska snart blivit söndersparkat när man ska runda bordet.
Tror inte på den produkten.

Protte
Just därför jag monterade den längst in i hörnet.
Risken finns ju dock ändå så vi får se hur det går men det känns inte som den är i vägen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.