Nu är vårt hus färdigputsat!

download

Färgen är S 0502Y och det är väldigt lite struktur i det:

download

Jag är mycket nöjd med hur putsentreprenören skött sig och det var skönt att vädret lät dem göra klart innan jul!

Fler bilder finns på hemsidan
 
Ruskigt fint! Ett av dom stilrenaste husen jag har sett hittills ;)
 
Grymt!

Den färgen ska vi nog också ta på vårt hus från -39.


/ PJ
 
Kul!

Vi stod lite i valet och kvalet vad gällde färg eftersom 0502-Y kan se lite väl gul ut under vissa ljusförhållanden, men jag hoppas att vi ska trivas med den! Annars får vi väl byta färg om några år ;)

Strukturen i putsen och putsentreprenörens arbete är jag grymt nöjd med! De täckte in och hade på värme för att skydda från fukt och blev ändå klara snabbare än de skulle med väldigt bra resultat och hela tiden skötte det sig ytterst proffsigt. De städade till och med upp mer än det de själva stökat till! Det är så kul med entreprenörer som gör mer än de måste.

Om någon ska putsa i Västerås/Eskilstuna-trakten kan jag tipsa om en bra murare. Nästa gång jag bygger ska jag boka in honom långt i förväg ;)
 
Hur många kvm var det som putsades och vad kostade det?

 
Grattis. Jättefint! Varm och snygg kulör. Vad är det för slags puts? StoSystem?
 
Väldigt fint hus och fin puts med.
 
Toobster skrev:
Hur många kvm var det som putsades och vad kostade det?
Jag vet faktiskt inte exakt hur många kvadratmeter fasad det blev, men kostnaden blev 309 000 kr inklusive moms. Jag ska försöka komma ihåg att fråga putsentreprenören nästa gång jag träffar honom.
 
midvinter skrev:
Grattis. Jättefint! Varm och snygg kulör. Vad är det för slags puts? StoSystem?
Tack!

Det är StoTherm Classic.
 
saturnus2 skrev:
Väldigt fint hus och fin puts med.
Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.