Noseone skrev:
TS lista lär va lång och de prioriterar nog inflytt före lockpanelen.
Absolut, väldigt trist bara att behöva börja om med nåt ute, kanske när det är mindre tjänligt väder än nu, bara för att man skjutit på det x antal månader. :)
Men utegips ska väl klara en vinter eller liknande och är det sen bara locken som saknas så.
 
Härligt att det rullar på!

Blir det inflytt innan jul eller vad är planerat?
Vad kommer återstå på nedanvåningen vid inflytt?

Är ovanvåningen helt ogjord eller har ni moment som är klara där uppe?

Kul att följa och se era framsteg! Lycka till och grattis till att ni snart kan flytta in!
 
Den klarar det bra 😊
 
Det kommer vara trappen från källare till entré plan och övervåning kvar. Lister i taket och den riktiga inredningen i tvättstuggan.

Idag har sambon satt fönster foder utvändigt ☺ önskar dagen hade fler ljusa timmar. Nästa vecka kommer bänkskivorna och vi måste ta en tur till Ikea och köpa hällen vi fick vänta med den eftersom vi ej visste om vi kunde ha en 70 häll.

Nu måste bänkskivan monteras innan Sista täcksidorna till skåpen sitter och sen är det kakel och fläkten som återstår sen är köket ok foder runt fönster.

Hallen ska få lite klinker en garderobsdörr ska dit .

Utsidan är det farstukvist och lockpanelen samt skivor vid grunden och trappen vid groventren samt på baksidan ska vi ha en trall.
 
cc80 skrev:
Det kommer vara trappen från källare till entré plan och övervåning kvar. Lister i taket och den riktiga inredningen i tvättstuggan.

Idag har sambon satt fönster foder utvändigt ☺ önskar dagen hade fler ljusa timmar. Nästa vecka kommer bänkskivorna och vi måste ta en tur till Ikea och köpa hällen vi fick vänta med den eftersom vi ej visste om vi kunde ha en 70 häll.

Nu måste bänkskivan monteras innan Sista täcksidorna till skåpen sitter och sen är det kakel och fläkten som återstår sen är köket ok foder runt fönster.

Hallen ska få lite klinker en garderobsdörr ska dit .

Utsidan är det farstukvist och lockpanelen samt skivor vid grunden och trappen vid groventren samt på baksidan ska vi ha en trall.
Härligt! Är källaren helt klar annars?

Det vore kul med lite perspektivbilder innefrån, de flesta bilder än så länge har ju varit detaljbilder :)
 
Källaren är ej klar. Källaren innehåller gillestuga en toa förråd samt pannrum. Pannrummet är klart ska dit en branddörr bara.
 
Jag har dåligt med sådana bilder får ta några i helgen.
 
Jag måste korrigera mitt inlägg ... det är panel på huset men det är springläkten som inte är på. Idag kom fönster fodren på burspråket samt knutbrädor.
 
  • Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
Rödfärgat trähus med vitt fönster och omfattningar, panel och tegelstensgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jonatanm535 och 2 till
  • Laddar…
Så fint hus :)
 
Tomt med träd och terräng, potentiellt byggprojektets startpunkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Från början



En byggplats i skogsmiljö med en hög av bondsågade träplankor och stockar bredvid en blå traktor och en liten grön grävmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Panelen är av träden som stod på tomten, bondsågat 😀


Utgrävd grund och källare på en byggplats, omgiven av jordväggar och grön vegetation i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En liten grön grävmaskin som står oss nära hjärtat har lyckats tillsammans med sambon gräva grunden och källaren.



Grund till hus med armeringsjärn i skogsmiljö, grävmaskin och byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En grund .

Ska tilläggas för dem som ej läst tråden att under tiden vi började bygga 2010 till nu har jag mamman till 2 barn fått diagnosen delaterad kardiomyopati en hjärtmuskel sjukdom som i dåliga dagar får mitt hjärta att svikta jag fick en defibrillator och pacemaker inopererad den som man vanligtvis byter hjärtan av lyckats med detta och nu äntligen lyckats bli så pass bra att jag fått ett nytt jobb med ❤️❤️men vi kämpar på. Många år har det tagit men vad gör det, ❤️❤️😎



Byggprocess av husgrund med trästomme och grävskopa i bakgrunden, omgiven av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Konstruktion av trähus med takstolar och väggramar i dagsljus, omgivet av träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och nu så 😊



Kakelugn med svart grund och terrakottafärgade klinkerplattor framför en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ikea kök bodbyn , granit skivorna kommer nästa vecka,

Fönstrena börjar komma på plats parketten ligger 😀



Grått Ikea Bodbyn köksskåp med vitrindörrar och en bänkskiva i trä under pågående renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Nyinstallerat fönster på rödmålad stuga med beige fönsterfoder och synliga trädreflexer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


🙂


Ett halvfärdigt Ikea kök Bodbyn med gråa skåpluckor och en vit bänkram utan bänkskivor, i ett rum med svart klinkergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Rött trähus under konstruktion med plasttäckta fönster och synlig grund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så nog går det framåt



Ett halvklart vardagsrum med kakelugn under konstruktion och kabeldragning på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
GoofyFish och 10 till
  • Laddar…
Grymt hus! Lycka till med både bygge och hälsan!
 
  • Gilla
byggarätt
  • Laddar…
I tisdags kom hörnet... hm det har tagit lång tid lite för lång tid ...när installatören som även var den som var och mätte sa till sambon att ca 6 veckor och min sambons att vi väntat sen 16 september blev svaret oj då....
Men vi orkar inte tjafsa se till att de kommer i veckan bara.



Visa bilaga 20161207_090235.jpg
 
Blir fint!
 
  • Gilla
cc80
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.