Hej,

Var ute och skruvade upp hängrännor i går i lätt duggregn med min nya Makita skruvdragare. När jag var klar så lade jag skruvdragaren i tillhörande verktygsväska som jag lämnade öppen så att fukten kunde dunsta. Döm om min förvåning i morse då chuken hade rostat!!? ???

Det blir fram med trasa och olja i kväll, så kör jag "vapenvård". I framtiden får jag vara mer ordentlig och torka av den. Dåligt i alla fall tycker jag att den inte tål lite fukt. >:(

Nu har jag verkligen lagt upp för smachar i stil med: "Tur att man har en DW / Bosch då 8) 8) 8)"
Eller rostar era verktyg också?

/Gladestone
 
Är det till någon tröst om jag säger att jag iallafall har en avbitartång från biltema som rostade lite lite grann när jag glömde den i en hängränna över natten?

:)
 
Nja rostar och rostar..

Lite små miniprickar har jag på chucken på min Milwaukee, men det tvivlar jag på att man kommer ifrån med någon maskin som inte har plastchuck...
 
Va!
En skruvdragare måste ju klara att jobba i saltvatten!!!
Hur ska man annars kunna skruva ihop bryggan?
;) ;)
 
som min dewalt 18voltare, lånade ut den till några polacker på ett bygge i fredags och var o hämta den i söndags. Naturligtvis hade de inte lagt den i sin låda, utan den låg i liften och lådan låg öppen halvfull med vatten.
Ska bli intressant att se hur min nya Fein nibblare ser ut efter att de e klara med den.
Mina plåtsaxar var oxå rostiga.

Finns mig veterligen inga maskiner som inte rostar. Dock tar det nog tid innan det blir gravrost
 
Frugan var sugen på lite trädgårdsarbete och fick för sig att beskära buskarna.

I ett obevakat ögonblick lånade hon min bästa Lindström avbitartång.

Efter avslutad beskärning "förvarade" hon den hängande i busken över vintern.

Den hade ROSTAT!!
 
Stackars tång, och en lindström dessutom. Låt henne göra framtida trimmningar med nagelfil istället ;)
 
Köp en Japansk sekatör för fyrahundra spänn till henne istället. Hon vill ju tydligen ha kvalitetsgrejor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.