Hittade denna lilla samling på flashbacks forum http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=262200

Ernst Kirchsteigers bästa citat!

--------------------------------------------------------------------------------

Nu när sommartorpet är borta så måste vi ju ändå minnas Ernst!

Ja vad skall man säga?

Ernst Kirchsteigers bästa citat!

1: Här sitter jag och känner in rummet.

2: Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck.

3: Det här med att sitta så här och tälja, det är någonting jag tycker är väldigt skönt.

4: Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst.

5: Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som om att ute och inne vill varandra någonting.

6: Jag har mött libbstickor som tittat mig i ögonen.

7: Det blir som ett vattenfall av ek.

8: Jag är nog den som gett plexiglaset ett ansikte.

9: Man känner aldrig sig så rik som när man plockar ut färskt bröd ur ugnen.

10: Se så vackert stenen tar emot oljan

11: Staffan, kan inte jag få testa att slamma? Det ser så himla kul ut.

12: När en katt ligger och sover i ett rum finns det
inte mycket mer för en inredare att göra där.

13: Man blir lite varm i hjärtat när man sitter framför ett så här gammalt hus.

14: Här kommer huset att trivas bra, här kommer jag att trivas bra. Och vad kan det bli då? Jo, bara bra.

15: Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand.

16: Hjärta, hjärna, i nån skön förening där.

17: Först kramar jag alla i familjen – sedan ställer jag mig vid spisen.

Man blir målös  ;D

 
När han säger:
"Staffan, kan inte jag få testa att lägga isolering/spackla&slipa? Det ser så himla kul ut."
är den dagen jag börjar kolla på hans program. ;)

mvh
David
 
Håll ut, Ernst är tillbaka i rutan den 15 nov med programmet Nya rum. Nya klockrena citat väntar..... ;D ;D ;D
 
Helt underbar liten citat samling! Den mannen kan verkligen svänga sig med orden!
:D ;D :D ;D :D
 
Tillsvidare kan ni ju titta på ICA reklamen där en "Horst" huserar med goda inredningstips ;D
 
Såg precis den! Jäklarns vad fånig man känner sig när man sitter hemma och gapskrattar till en reklam ::), men den är ju så klockren!  ;D ;D ;D
 
Ja.. på den `mannen` :-/ :-/ :-/ e det bara lite nagellack som fattas...
Det e ju fullständigt omöjligt o kolla ett program som han medverkar i utan o fråga sig vilken planet ´han´? :-/ :-/ kommer ifrån, vad programmet handlade om har man efteråt ingen aning om ;D
 
Hmmm.. jaa... den mannen är ju som han är... inredningens di Leva fast utan klänning eller nåt.
Jag är en stor älskare av Sommartorpet, även om det har blivit en aningens för stor dos Ernst på sistone.
Första avsnittet av Nya rum gillade jag inte. Lyckades inte få mig intresserad, fast jag gillar allmoge. Men tyckarna i soffan på slutet var en frisk fläkt.

"Det gäller att få tankarna att komma ut som bra inredning" Eller vad sjutton var det han sa? ;D
 
Jag har inte sett ett helt avsnitt av Sommartorpet då han får det att krypa i mig. Får en riktig "Hotel California"varning. Ni vet killen som tar fram gitarren på festen och börjar spela sånger som "House of the Rising sun" för att förmedla sina känsliga sidor. Brrr... :-X

mvh
David
 
Ernst skulle visst stämma ICA för Horst hörde jag....ingen självironi tål han :(
 
Känner jag nog måste försvara stackars ernst lite  :D

Tror jag läste häromdagen någonstans ("tidningen på tåget" kanske det var) att han (ernst) och främst hans barn skrattar gott åt ICA-reklamen. För övrigt anser jag att han mest ställer till det för oss stackars vanliga dödliga och lite fyrkantiga hemmafixare som helst förlitar sig på gamla tråkiga och väl beprövade lösningar......
 
Om jag också får ta udden av mina tidigare häcklingar så har de bilder jag sett från resultaten av hans projekt sett väldigt fina ut. Att jag sen inte tål mysiga TV-farbröder är nog mitt eget problem. ;)

mvh
David
 
MIN GRANNE JU! hahaha... den lurifaxen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.