Svar: 0,3 mm

Vi funderade på varför ett barnbarn alltid gick på tå då han hälsade på - nu vet vi han tyckte det var så kallt på golvet - och det är sant i vårt hus från 1850-talet skulle golvvärme behövas i åtminstone ett par av rummen!
 
Svar: Alternativ 1, 0.3 millimeter

Har vanliga radiatorer i huset, men suktar efter golvvärmens komfort.
En början skulle vara att installera ett sådant här paket i ett utrymme där jag ofta är barfota, i mitt "dressing room".

/C
 
O
Att gå upp klockan fem då vore det skönt med varma golv i sitt hem. Då blir det en fröjd att lämna den varma sängen.

svar 0,3mm
 
0,3 mm. Jag behöver varma golv därför att jag har kalla golv.
 
Svar: 1, 0,3mm

Det är blöta tider, och som nybliven husägare har vi fått upptäcka att det betyder att det är tider för blöta hallar. Vår parkett och matta i hallen är i princip alltid blöt, vilket inte är superduperbra när vår sko-galna lilla son alltid ska vara just i närheten av skohyllan, i hallen. Vår son är därför också i princip alltid blöt :).

Med golvvärme från Ebeco skulle vår hall bli torr och likaså vår son!
 
1 : 0,3mm
I köket över torpargrund, man värme i magen få,
men fryser lätt en liten tå.
En folie, tunn och slät, värmer bort alla besvär.
 
Svar 1. 0,3 millimeter

Vi ska bygga drömhuset till våren och har efter alla råd och tips från medlemmar och bra forum här på byggahus.se bestämt oss för jordvärme med vattenburen golvvärme.
Frågorna är verkligen många när man ska bygga hus!

Denna vinst skulle fixa gott med värme i ett av rummen! Sen får snickarna fixa resten!
 
1.

Ebeco är redan kandidat att ligga under golvet i mitt lilla kök när det nu ska bytas ut efter 31 år. Med tanke på hur dyrt det ändå är att renovera köket, hade det värmt både mig och min plånbok många gånger om, om jag vann!
 
Svar 0,3.
Efter jul skall vi renovera vår toalett på andra våning som ligger i anslutning till sovrummet. Vi har ingen värme alls för närvarande och i resten av huset har vi vattenburen el. Det hade varit skönt att tassa in på toan med ett varmt golv på morgonen eftersom det är svårt att dra ledningar till radiatorer utan att bryta upp en massa golv.
 
Svar: 1

Jag har precis köpt en gård där vi ska totalrenovera huset. Med värme i golvet så får vi den bästa värmen man kan ha tillsammans med värmepump! (y)

:)
 
Den är 0,3 mm

Liten trång extra toa ,där ett element tar onödigt stor plats.Vore helt underbart att få lägga in golvvärme från Ebeco,så att man kan vända sej inne på toaletten och slippa backa ut!
 
0,3 mm
Ska renovera ett badrum och lägga in vattenburen golvvärme. Eftersom den är avslagen vår, sommar och tidig höst behöver jag komplettera med elburen golvvärme sommartid för att klinkergolvet inte ska kännas för kallt. Perfekt då att detta inte bygger så mycket eftersom den vattenburna golvvärmen tar ganska stor plats.
 
Svar 1: 0,3mm
För att vår lilla son som kryper omkring på de kalla golven och fryser om sina små ben och armar.
 
Mitt svar är endast 0,3 m.m.

Gamla hus ger gärna drag
Varma golv behöver jag
Men plånboken ekar tom
Så vinner jag så blir jag varm
Både i mitt hjärta och min kropp
Då hamnar jag på glädjens topp
 
Mitt svar är nr 1= 0,3 m.m.

Mitt gamla hus får mina fötter att frysa
Jag vill ju så gärna kunna gå på varma golv och mysa.
Men min plånbok ekar tom
Så låt mig gärna vinna
Så jag på glädjens topp kan få försvinna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.