Har begärt in en offert på att lägga om vårt plåttak och fått ett pris på 766 kr/kvm, då är det både material (plåt och underlagspapp) och arbete inräknat. Efter vad jag kan se av offerten har han INTE räknat ROT-avdrag än. Taket är vanligt 38 grader lutning, ena sidan helt utan grejer, andra sidan med ett par skorstenar (ventilation och avloppsavluftning), så inget avancerat.

Någon som kan säga om det låter rimligt eller om jag ska leta efter någon annan? Vad gäller kvaliteten har jag bra referenser.
 
Är det riktigt dubbelfalsat eller klick? Är det dubbelfalsat är det väldigt bra pris.
 
Jag hoppas det är dubbelfalsat, det är inte klick iallafall. Riktig plåtslagare. Först ville han inte ge mig nåt pris, han hade för mycket att göra, men när jag sade att det räcker om det blir nån gång mellan mars och juli blev han gladare och räknade på det.

Totalt med lite sidoarbeten (vindskivor med tillhörande plåt, lagning av ruttet garage, hängrännor mm) är offerten på 260 000, så då vill man ju kolla upp. Förhoppningsvis går ett antal tusenlappar bort som ROT, vi är ju två ägare, och det är ju rätt stora delar som är arbetskostnad och därmed ROT-berättigat.
 
Har fått pris på det dubbla när jag frågat om falsat.
 
Fördelen med att bo på landet och fråga chefens sambo om "bra folk" kanske? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.