Vinn varma golv till huset

Tre barn leker med klossar på ett laminatgolv, symboliserar familjens behov av golvvärme.

Med hjälp av golvvärmefolie kan du enkelt installera golvvärme under ditt trä- eller laminatgolv. Veckans vinnare tar hem ett kit från Ebeco. En riktigt tunn men effektiv värmefolie som passar på de flesta material. Dessutom är folien helt fri från PVC och halogen.

Vinstpaketet Ebeco Foil Kit innehåller allt material för 6 kvadratmeter, plus den presstång som krävs för att koppla ihop folien med anslutningskablarna.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du är i behov av varma golv.

Fråga: Hur tunn är värmefolien i Ebecos Foil Kit?


1. 0,3 millimeter
X. 0,4 millimeter
2. 0,5 millimeter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 25 november

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.
 
BirgitS
För mycket klipp och klistra eftersom man ska motivera varför man ska ha ett smart hem i stället för ett hem med varmt golv? ;)
 
Fixat, tack! :)
 
Svar 1. 0,3 millimeter

Ensam i hus har lett till att jag inte värmer upp nedervåningen under kalla halvåret. Skönt för plånboken, mindre skönt för fötterna då golvet blir så himla kallt. En bra golvvärme på de viktigaste ställena skulle göra susen i vinter!
 
Svar 1, 0,3 mm.
Eftersom barnen precis blivit stora nog att röra sig på vintern (1&2 år) betyder det att hallen precis blivit genomblöt - det finns alltid mikroskopiska pölar av iskallt vatten som väntar på att sätta sina kyliga tänder i intet ont anande sockar. Hjälp mig! Elräkningen för tvättmaskin och torkskåp skenar och vi har inga strumpor kvar! Hjälp mig, ni är mitt enda hopp!
 
Svar 1 0,3 mm Kalla fötter är historia nu, för alla barnen jag själv och min fru, vi sitter och myser med varma fötter, aldrig vi på detta blir trötter,
 
Svar: 1
Motivering: Håller precis på att renovera vår hall. En tunn och fin golvvärme under kommande nya parkett skulle sitta finfint och skulle komplettera den tänkta golvvärmen under klinkersen precis vid entrén kanon.
 
Svar 1: 0,3mm
Motivering: Då vi blivit smått blåsta av säljarna som lovat "fungerande värmesystem" har vi varit tvungna att lägga de extra pengarna som skulle gå till badrumsrenovering på vedpanna.... så ett så smidigt golvvärmesystem (som dessutom går på el) hade ju varit mitt i prick! =)
 
Svar 1. 0,3 millimeter

Är det något som jag har i kåken, så är det kalla golv. Ett golvvärmesystem vore ett mycket välkommet tillskott.
 
Svar 1 0,3 mm

Vi har krypgrund i huset, där golvet ibland känns som drivis på vintern, tofflor och trasmattor är ett måste, med detta skulle vi slippa trippa på tårna i hallen 👍
 
Svar 1.

Förråd, garderob, tvättstuga och hall står på listan för kommande renoveringar.
Just nu håller vi kanske 16-17 grader i den delen av huset, så hade varit skönt med lite värme i golvet när man hänger fixar med tvätten :)
 
Svar 0,3 mm

Har ledsjukdom och bor i hus med direktverkande el. Dyrt blir det och ingen skön värme heller. Räcker ett ärligt svar som motivering, eller måste jag rimma och ljuga lite? ;-)
 
0,3

Mitt uti den stora skogen mellan fjällen finns en liten stuga. Tometnissen Jonas bor där 1 vecka på vintern när han mellanlandar där på väg till alla barn i Sverige. Ack så kallt det är att värma upp stugan vid jul, det tar 4 dagar. Så lilla Alf måste ha på tofflor som är vadderade och ser hemska ut. Därför vorde golvvärme en välsingnelse för honom.
 
0,3 mm

Vi har ett väldigt otätt och kyligt hus, så att få värme från golvet vore verkligen perfekt :)
 
Svar: 0,3 mm

Vi bor i ett betonghus med väldigt kalla golv så golvvärme är något vi pratat om länge men inte haft råd att skaffa än. Vore perfekt i kök/vardagsrum där vi tillbringar den mesta vakna tiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.