M
Hallå!

Jag och min sambo är intresserade av ett hus som kommit ut till försäljning. Fiber är beställt och husköparen står för kostnaden för det om de är intresserade (vilket vi är). Man får ju se det som en investering inför framtiden också, om vi någon gång skulle sälja huset.

Min undran är då; hur mycket kostar det egentligen att installera fiber?
Ni som har erfarenhet och kanske själva har gjort det, hur mycket har det landat på då i slutändan?

Maja
 
S
19900 kostar det här. Men att fiber är beställt betyder ju inte att ni kommer få det. Alla kan inte få fiber och vissa kommer aldrig få fiber. Så är det något man måste ha så ska man kolla upp med tänkbara leverantörer om de kommer leverera dit i framtiden.
 
Fick betala 1990 med telia. Valde först iponly (ca 16000kr) men det var för få sökande.
 
Hammarfall skrev:
Fick betala 1990 med telia. Valde först iponly (ca 16000kr) men det var för få sökande.
Billigt! Vart bor du? :eek:
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
harry73
Mistänker att hammarfall glömde en nolla :)
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
9995kr i Piteå stadsnät (7995kr vid kampanj) dock får du gräva själv från tomtgräns.

De har dock höjt priset ordentligt sedan jag drog in för fyra år sedan. Då 6995kr ordinarie och 4995kr kampanj.
 
M
Hmm... Då är det också någonting jag måste kika på. Men det är centralt i en tätbebyggd mindre ort, så jag misstänker att det inte blir några problem med leverantörerna.

Det är i Östersunds Kommun, i Lit. De närilggande orterna är i full gång med fiberinstallation :)
 
15000 och grävde samt drog vp-rör själv.Stadsnät så jag kan byta till vilken leverantör jag vill.
 
Också beställt fiber, 15000 kr och grävning från huset får ja stå för själv, Gavlenet i Gävle
 
12.800kr i Kristianstad via kommunalt öppet stadsnät, grävt på tomten själv.
 
19900 för Telia öppen fiber nu i våras installerat och klart hela vägen in i huset.
 
Svaret vi ger är ointressanta ;)
Det enda som du ska ta reda på är vad det kostar för det huset du är intresserad av.
Om det kostar 4000 i x-stad eller 30000 i y-köping säger ju inget, det enda som är intressant är priset som gäller för det hus du är intresserad av.
Vad och om du kan göra något själv avgörs av den fiberoperatör som erbjuder, men behöver inte påverka priset.
 
  • Gilla
Robert63
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.